۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۲۶۱۹۸
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

جنایات میانمار با حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال وقوع است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جهان باید در برابر جنایت های میانمار واکنش عملی نشان دهد، گفت: سکوت در برابر نسل کشی مسلمانان در میانمار نقض آشکار حقوق بشر و از بین بردن انسانیت است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان فریدونکنار به جنایت های دولت میانمار بر سر مسلمانان این کشور اشاره کرد و آن را جنایت علیه بشریت دانست.

وی با بیان این که سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایت های آشکار مهر تأییدی بر این اقدامات ضد انسانی است، افزود: مجامع حقوق بشری باید در چنین مواقعی به رسالت واقعی خود عمل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه سازمان های بین المللی دست نشانده آمریکایی ها و حافظ منافع استکباری آنها در جهان هستند، تصریح کرد: تا زمانی محل استقرار این سازمان در آمریکا باشد نمی تواند به وظیفه و رسالت واقعی خود عمل کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همه کشورهای جهان در برابر جنایت های میانمار مسؤول هستند، خاطرنشان کرد: تصاویری که از جنایت های دولت این کشور بر سر مسلمانان در رسانه ها منتشر شد دل هر انسانی را به درد می آورد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که انسانیت از سوی برخی دولت های دیکتاتور در حال نابودی است، بیان داشت: متأسفانه این جنایت های قرن در سایه سکوت همراه با حمایت مدعیان دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در حال وقوع است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی انسان ها بویی از انسانیت نبرده اند، تصریح کرد: یک زن که از سوی برخی کشورهای مدعی حقوق بشر برنده جایزه صلح نوبل می شود چنین جنایت های وحشناکی را مرتکب شده است و این نشان دهنده سبک بودن این جایزه جهانی است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جهان باید در برابر جنایت های میانمار واکنش عملی نشان دهد، خاطرنشان کرد: سکوت در برابر نسل کشی مسلمانان در میانمار نقض آشکار حقوق بشر و از بین بردن انسانیت است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که در کدام آیین و قانون آمده که مردمی بی گناه را به جرم مسلمان بودن باید قتل و عام کرد، بیان داشت: در دوران برده داری و حتی جاهلیت نیز این گونه مردم بی گناه را قتل و عام نمی کردند که امروز دولت میانمار چنین جنایت هایی را مرتکب شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مسلمانان میانمار در یک شرایط بسیار اسف باری زندگی می کنند و در حقیقت یک واجعه عظیم انسانی در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در میان سکوت مجامع بین المللی به ویژه کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر مردم مسلمان این کشور در قحطی و محاصره کامل به سر می برند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها که خود مدافع حقوق بشر می دانند و بارها جمهوری اسلامی را به بهانه های واهی به دلیل نقض حقوق بشر تحت فشار قرار می دهند امروز در برابر این جنایت های انسانی در میانمار زبان به دهان گرفته اند، تصریح کرد: آمریکایی ها به جای دخالت در امور دیگر کشورها در برابر جنایت های میانمار واکنش نشان دهد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به آغاز سالانه مجمع عمومی سازمان ملل و حضور سران کشورهای جهان در این مجمع بر ضرورت دفاع از حقوق از دست رفته مردم بی گناه میانمار از سوی کشورهای جهان در این  نشست بین المللی تأکید کرد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که کشورهای جهان در این نشست سالانه به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای با فشار به دولت میانمار راه نجاتی برای مسلمانان بی گناه این کشور پیدا کنند، بیان داشت: مجمع عمومی سازمان ملل فرصت و ظرفیت بسیار خوبی است تا سران کشورها با پرداختن به موضوع میانمار، مسلمانان این کشور را از وضعیتی که در حال حاضر در آن به سر می برند رهایی دهند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نقش مهم دستگاه دیپلماسی کشورمان برای توجه دادن دیگر کشورهای جهان به موضوع میانمار اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه در جریان نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل می تواند با نشست با نمایندگان دیگر کشورهای جهان ضمن اشاره به جنایت های میانمار راه حلی مناسب برای پایان دادن این فاجعه انسانی پیدا کنند.

حجت الاسلام جلالی با انتقاد از رویکرد کشورهای اسلامی در برابر جنایت های میانمار بر ضرورت اقدام عملی کشورهای مسلمان جهان در برابر این نسل کشی آشکار تأکید کرد و گفت: علمای اسلام امروز باید به نقش واقعی خود در برابر جنایت های ضد انسانی میانمار عمل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جنایت های دولت میانمار در سایه حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال وقوع است، تصریح کرد: جبهه کفر و استکبار به سرکردگی این دو کشور جنایت کار امروز دستانشان به خون میلیون ها انسان بی گناه در سراسر جهان آغشته است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به واکنش رهبر معظم انقلاب اسلامی به جنایت های میانمار خاطرنشان کرد: همان طور که ایشان نیز تأکید کردند کشورهای جهان باید با فشارهای مختلف به این کشور از ادامه این نسل کشی آشکار جلوگیری کنند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که انتظار از جامعه اسلامی برای موضع گیری محکم در برابر جنایت های میانمار بسیار بیشتر بود، تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای اسلامی وابستگی خود به سلطه گران جهانی را بار دیگر در این ماجرا نشان دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که سازمان ملل در موضوع نسل کشی وحشیانه دولت میانمار کاملاً مردود شده است، خاطرنشان کرد: در حالی شورای امنیت برای موضوع کره شمالی چندین جلسه فوق العاده تشکیل می دهد، اما متأسفانه در برابر فجایع انسانی در میانمار به راحتی می گذرد و توجهی به آن نمی کند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات