۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۲۶۲۹۳
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

حجاب و عفاف در جامعه یک ضرورت مهم است

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: در جامعه امروزی حجاب و عفاف یک ضرورت مهم است و زنان چنان باید عفیف و پاکدامن باشند که طمع هیچ شخص هوسرانی را تقویت نکنند تا امنیت و آرامش روانی آنها برهم نریزد.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، ظهر امروز در مسجد ثقلین شهر ایلام اظهار داشت: نکته بسیار مهمی که در روابط اجتماعی زن و مرد مطرح است که عامل امنیت اجتماعی می باشد، رعایت کردن حد و مرز های شرعی است.

وی افزود: قرآن کریم در این باره می فرماید؛ ای پیامبر به زنان و دختران خود و زنان مومنه بگو که جلبابهای خویش را پیش بکشند که این کار برای اینکه آنها به عفت و حریت شناخته شوند و از تعرض و جسارت هوسرانان آزار نکشند برای آنها بسیار بهتر است که در این آیه شریفه پوششی به نام جلباب به عنوان بهترین پوشش برای زنان مطرح شده است.

حجت الاسلام تقوایی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی نیز یک ضرورت مهم است و زنان چنان باید عفیف و پاکدامن باشند که طمع هیچ شخص هوسرانی را تقویت نکنند و امنیت و آرامش روانی آنها برهم نریزد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه در روابط اجتماعی زن و مرد باید نکاتی را رعایت کرد تا محیط جامعه از هرگونه فساد و شهوترانی که نهایتا غضب و جنایت را به دنبال خواهد داشت دور باشد، گفت: از مشکلاتی که گریبانگیر جوامع لجام گسیخته خدا گریز غربی وجود دارد همین مساله عدم امنیت برای زنان است که آمارها بیانگر این حقیقت است که مردان با تکیه بر زورمندی و قدرت خود به عفت زن تعدی و تجاوز می کنند.

وی ادامه داد: دین اسلام روابط اجتماعی زن و مرد را فقط به شرط وارستگی از هرگونه هیجان غریزی تجویز می کند و زنان و مردانی تربیت می کند که با رعایت حریم شرعی در راستای ارتقای جامعه اسلامی قدم بر می دارند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: مساله حجاب و پوشش اسلامی و محرم و نامحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن همه اینها به خاطر این است که عفت در جامعه برپا شود، اسلام به مساله عفت زن اهمیت می دهد البته عفت مردان نیز امری مهم و ضروری است. 

حجت الاسلام تقوایی ابراز داشت: عفت مخصوص زنان نیست و مردان هم باید عفیف باشند منتهی چون در جامعه مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی می تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار کند بنابراین روی عفت زن بیشتر تکیه و تاکید شده است.

وی در پایان گفت: در جامعه امروز ما هم متاسفانه با رواج شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی عفت زنان ما در معرض خدشه و آسیب است و ما باید نهایت کنترل خود را در این فضاها داشته باشیم که خدایی نخواسته عفت جامعه از بین نرود./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات