۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۲۶۵۶۷
امام جمعه بابل تاکید کرد؛

لزوم اقدام جدی دولت در برابر نقض برجام از سوی آمریکا

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که سکوت مسؤولان دولت در برابر نقض برجام از دیدگاه ملت پذیرش ذلت است، گفت: دولت به مطالبات مردمی در برابر عهدشکنی آمریکا در قبال برجام پاسخ صریح عملی نشان دهد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و مذهبی بابل با انتقاد از موضع ضعیف دولت در برابر نقض مکرر برجام از سوی آمریکا، گفت: آمریکا یکی پس از دیگری در حال نقض مفاد برجام و کوبیدن میخ بر تابوت توافق نامه جامع اقدام مشترک در مذاکرات هسته ای است.

وی افزود: با مصوبه اخیر کنگره آمریکا در خصوص ممانعت فروش هواپیما و قطعات آن به ایران نه تنها روح برجام بلکه مفاد صریح آن را که رفع تحریم های هواپیمایی بود، نقض کرد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به گزارش های پایبندی هسته ای ایران به برجام از سوی مرجع ذی صلاح بین المللی، تاکید کرد: به رغم گزارش صریح بازرسان سازمان بین المللی انرژی هسته ای در پایبندی ایران به برجام اما آمریکا نه تنها در مقابل نه تنها به تعهدات خود در این توافقنامه عمل نکرد، بلکه شاهد تحریم های جدید دیگری علیه ایران هستیم.

وی ادامه داد: مقامات آمریکایی با وقاحت و بی شرمی از برجام هم دم می زنند و هم آن را نقض می کنند و در کنار آن ایران را متهم به نقض روح برجام می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به سیاست دو گانه آمریکا در برجام، تصریح کرد: سیاست مقامات آمریکایی این است که هم برجام را حفظ و هم دائما آن را نقض کنند تا ایران هیچ دستاوردی در قبال دادن امتیازات فراوان به دست نیاورد و هم در مقابل خود را در قبال آن متعهد بداند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها از برجام به عنوان پتکی علیه کوبیدن منافع و عزت ایران استفاده می کنند.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که برجام یک موافقتنامه مشروط در قبال پایبندی طرف مقابل بود، گفت: در حالی ایران دست به نابودی تاسیسات هسته ای و دستاوردهای آن بر اساس برجام می زند که طرف های مقابل متعهد به برداشتن تحریم ها و موانعی بودند که خود آن را علیه ما ایجاد کردند.

وی افزود: متاسفانه موانع و تحریم های مهمی مانند انتقال پول، داد و ستدهای حوزه بانکی، حوزه صادرات، کشتیرانی و بیمه متاسفانه از سوی غربی ها برداشته نشد بلکه شاهد تحریم های جدیدی علیه ایران هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر سه اصل مهم عزت، حکمت و مصلحت در سیاست های خارجی کشور، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه به افکار عمومی کشور در تحقق این سه اصل در مساله برجام پاسخ بدهد که چگونه تحقق عینی پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دائما از مسؤولان دولت پاسخ هایی نظیر محاسبه واکنش ها در قبال برجام و تدبیر در این زمینه شنیده می شود اما در عمل جز سکوت واکنش جدی صورت نمی گیرد.

امام جمعه بابل با اشاره به این که سکوت مسؤولان دولت در برابر نقض برجام از دیدگاه ملت پذیرش ذلت است، گفت: دولت به مطالبات مردمی در برابر عهدشکنی آمریکا در قبال برجام پاسخ صریح عملی نشان دهد./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات