۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۵۲۷۳۹۰
مدیرمدارس علمیه حضرت مهدی:

نگذاریم ارزش ها غریب بماند

حجت الاسلام نظافت با تأکید بر ضرورت رساندن پیام اهل بیت(ع) به همه ناآگاهان، گفت: صرفا اکتفا به شور حسینی صحیح نیست بلکه می بایست شعور و معرفت حاصل از جلسات عزاداری را نیز به اقصی نقاط کشور و جهان برسانیم تا همه با معارف متعالی اسلام آشنا شوند.
نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیرمدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد، جمعه شب در حسینیه هنر درباره ضرورت جذب حداکثری و شیوه های آن گفت: در جنگ سخت، جمعیت اندک هم کارآیی دارد اما کار وقتی سخت می شود که جنگ، به جنگ نرم تبدیل شده و دشمن بی خبران و بی پناهان فرهنگی را هدف قرار می دهد.

وی با بیان اینکه به فرموده امیرمؤمنان علی(ع)، انسان ها یا عالم ربانی و اهل عمل هستند، یا متعلم و در پی یادگیری و یا انسان های جاهل و خفیف از لحاظ روحی، خطاب به متعلمان و شرکت کنندگان در مجالس و منابر خاطرنشان کرد: خدوند می فرماید: «کونوا انصارالله»؛ با توجه به اینکه خدا بی نیاز از بندگان است، منظور از یاری خدا، یاری دین خدا وولی خدا است بنابراین همه ما وظیفه داریم نگذاریم ارزش ها غریب بماند و کمرنگ شود.

اکتفا به شور حسینی صحیح نیست

استاد حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت رسانده پیام اهل بیت(ع) به همه ناآگاهان، افزود: صرفا اکتفا به شور حسینی صحیح نیست بلکه می بایست شعور و معرفت حاصل از جلسات عزاداری را نیز به اقصی نقاط کشور و جهان برسانیم تا همه با معارف متعالی اسلام آشنا شوند.

نگاهمان به انسان را مطابق سیره اهل بیت بازخوانی کنیم

حجت الاسلام نظافت با تأکید براینکه نباید صرفا شنونده و نقل کننده بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف از جمله عزاداری باشیم و می بایست  برای اجرای آن ها راهکار ارائه دهیم، تصریح کرد: در این زمینه، مقدمه اصلی، بازخوانی نگاهمان به انسان و ارزش و جایگاه او از منظر اسلام است.

وی با اشاره به اینکه تعالی انسان و آگاه شدن او به حقایق به حدی اهمیت دارد که امام و ولی خدا در این راه سر می دهد، افزود: ولی خدا، عاشق مردم است و نمی خواهد آن ها ابزار دشمن و اهل جهنم شوند از این رو تا آخرین نفس برای پیام رسانی و آگاه سازی مردم تلاش می کند به همین دلیل جنگیدن برای ائمه اطهار(ع) سخت بود چرا که عمدتا در مقابلشان بی خبران و ناآگاهان قرار داشتند.

بدهکار بی نمازها و معتادها هستیم

مدیرمدارس علمیه حضرت مهدی(عج) ادامه داد: ما هم بالتبع در قبال اگاه شدن انسان ها مسؤولیت داریم؛ انسانی که در برابر حیوانات و سایر موجودات مسؤول است چگونه ممکن است در برابر سایر انسان ها مسوول و پاسخگو نباشد؟.

حجت الاسلام نظافت اضافه کرد:  به جای اینکه از شرابخورها، بی نمازها، معتادان و ... طلبکار و بدبین باشیم باید احساس بدهکاری داشته باشیم، دستشان را بگیریم و پای معارف اهل بیت(ع) بنشانیم؛ اگر بدبین باشیم نمی توانیم حلقه وصل ناآگاهان به اهل بیت(ع) باشیم.

تا وقتی در میان امت اسلام باطل جولان می دهد مصیبت امام حسین زنده است

وی یادآور شد: اصولا مصیبت امام حسین(ع)، یعنی جوانان آلوده به اعتیاد و انواع گرفتاری ها که محبت امام حسین(ع) را نچشیده اند؛ زنده بودن مصیبت ایشان نیز به این است که در نبرد حق و باطل، باطل همچنان جولان داشته و غریب بماند، آن هم در امّ القرای جهان اسلام.

ضرورت تربیت محوری آموزش ها

مدیرمدارس علمیه حضرت مهدی(عج) تأکید کرد: باید در روش ها تجدید نظر کنیم و بدانیم تا محور کارها تربیت نباشد، اموزش مشکلی از جامعه حل نمی کند؛ آموزش در هر زمینه ای به ویژه اگر اجباری باشد، نفرت ایجاد می کند.

حجت الاسلام نظافت افزود: وضعیت امروز کشور حاصل کم کاری های ما بوده و تداوم آن نگران کننده است؛ حاصل اشک ریختن برای امام حسین(ع)، باید باز شدن چشممان به روی عیب ها و کاستی باشد تا درصدد رفع آن ها برآییم.

گفتنی است مراسم سوگواری دهه اول محرم در محل حسینیه هنر واقع در بلوار مدرس، هر شب ساعت 20:30 برگزار می شود./930/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات