۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۲۷۴۸۷
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی خبر داد؛

جابه‌جایی ائمه جمعه ۴ شهر خراسان شمالی

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: ائمه جمعه چهار شهر این استان در آینده‌ای نزدیک جابه‌جا می‌شوند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد نماز جمعه، اظهار داشت: ائمه جمعه چهار شهر این استان به‌زودی جابه‌جا خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این راستا مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهر پیش قلعه هفته آینده برگزار می‌شود، افزود: جابه‌جایی امام جمعه شهر پیش قلعه حتمی است و در هفته آینده مراسم معارفه حجت‌الاسلام محمدمهدی محزون به‌عنوان امام جمعه جدید شهر پیش قلعه و تودیع حجت‌الاسلام تکمیلی امام جمعه فعلی انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه حکم ائمه جمعه سه‌ساله است، اضافه کرد: به‌طورکلی جابه‌جایی‌های ائمه جمعه استان به‌واسطه موفقیت در فعالیت و تمایل آنها برای رفتن به شهرستان‌های بزرگ‌تر و یا به‌واسطه مشکلات خانواده با خواست و اراده آنها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نماز عبادی و سیاسی جمعه در 17 نقطه شهری خراسان شمالی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 35 امام جمعه موقت و هزار عضو ستاد نماز جمعه در استان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه محرم ماه ارزش‌ها و معروف‌ها، تصریح کرد: ماه محرم ماه احیای ارزش‌های والای دینی همچون امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه محرم امام حسین (ع) و یاران باوفایش با ریختن خون خود برای حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی قیام کرده و با این حرکت نهضتی ماندگار را در طول تاریخ رقم زدند.

حجت‌الاسلام عابدینی اظهار داشت: حفظ این نهضت عاشورایی وظیفه تک‌تک مسلمانان جهان ازجمله شیعیان است و باید در این برهه از زمان که دشمنان اسلام شمشیر خود را در کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی از رو بسته‌اند برای ترویج و گسترش ارزش‌هایی نظیر فرهنگ عاشورا از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی افزود: دشمنان اسلام با انواع استدلال‌های غلط و بی‌پایه و اساس خود تلاش می‌کنند تا اهمیت و ابهت ماه محرم و عزاداری‌های این ماه را کم‌اهمیت جلوه داده و به این طریق ارزش‌های دینی و معنوی را در جامعه از بین برده و مردم را سرگرم خود کنند.

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در انتهای سخنان خود، گفت: در این راستا و برای حفظ ارزش‌های اصیل دینی و اسلامی سمینار ائمه جماعات ماهانه و یا هر دو ماه یک‌بار برگزار می‌شود و در این سمینار راهکارهایی در مورد نحوه تعامل ائمه جمعه، روحانیان و مردم مطرح شده و نتیجه جلسات در بیانه‌ای ارائه می‌شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات