۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۲۷۵۴۷
استاد حوزه علیمه قم:

کربلا بزرگترین میدان مبارزه حق علیه باطل است

استاد حوزه علیمه قم با بیان اینکه کربلا بزرگترین میدان مبارزه حق علیه باطل است، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود چهره باطل و تزویر را به مردم نشان دادند.
امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی اکبر نوری، استاد حوزه علمیه قم در محفل عزاداری ماه محرم که در حسینیه امام خمینی(ره) جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان اینکه جریان کفر و شر همواره در عالم هستی وجود داشته و تا کفر و شر باشد مبارزه هم خواهد بود، گفت: در طول تاریخ همواره جبهه حق در مقابل جبهه باطل قرار گرفته و همیشه پیروز میدان جبهه حق بوده است هر چند که در ظاهر جبهه حق دچار شکست شده باشد.

وی افزود: ما هر روز در برابر انجام کارهای نیک با تردیدهایی مواجه می شویم، زیرا خداوند انسان را مختار آفریده تا به اختیار خود مسیر الهی و یا شیطانی را انتخاب کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن کریم می فرماید«حق ماندنی و باطل رفتنی است» تصریح کرد: گاهی باطل در جامعه عرض اندام می کند، اما حقیقت، ریشه در اراده الهی دارد و به مرور زمان از زمین سر بلند می کند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: خداوند کلمه طیب و عقیده پاک را به یک درخت پرثمر تشبیه کرده است که کلمه حق، کلمه‌ای است که بر رسالت انبیای الهی و ولایت ائمه معصوم(ع) اشاره دارد و هیچ باطلی نمی تواند این شجره طیبه و کلمه حق را نابود کند.

وی با بیان اینکه رهبری حکومت حق علیه باطل همواره به عهده انبیا، اولیا و ائمه معصوم(ع) بوده است، گفت: خداوند متعال، مأموریت بزرگترین نبرد و میدان مبارزه حق علیه باطل را به امام حسین(ع) داده است و آن حضرت به بهترین وجه این مأموریت را انجام دادند.

استاد حوزه علمیه قم به حضور برخی انبیای الهی در سرزمین کربلا و گریه بر امام حسین(ع) اشاره و عنوان کرد: حضرت ابراهیم(ع) در آن زمان که هنوز امام حسین(ع) به دنیا نیامده بودند، سرزمین کربلا را به اعتبار این که خون سید الشهدا(ع) در زمین کربلا ریخته می شود زیارت می کند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه کربلا بزرگترین میدان مبارزه حق علیه باطل است، افزود: خداوند متعال به همه انبیا و اولیای الهی از ابتدا تا انتهای عالم، آدرس امام حسین(ع) را می دهند.

وی با بیان اینکه خداوند در شهادت امام حسین(ع) سه برکت قرار داده است، گفت: خداوند به پاس جان نثاری امام حسین(ع) در کربلا امامت را در نسل آن حضرت و شفا را در تربت ایشان قرار داده است و دعا زیر قبه آن حضرت اجابت می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: امام هادی(ع) در یک روایت نورانی می فرمایند «خداوند متعال دوست دارد در مکان هایی مورد عبادت و دعا قرار گیرد که یکی از مکان ها کنار قبر جدم سید الشهدا(ع) است».

وی با بیان این که واقعه عاشورا بزرگترین شاهکار تاریخ بشریت و امتحان بندگی است، تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) مأمور به ذبح فرزندش شد، اما خنجر بر گردن حضرت اسماعیل(ع) کارگر نیفتاد؛ در حالی که در منای کربلا اینگونه نبود و طفل شش ماه امام حسین(ع) در راه خدا قربانی شد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام خود چهره باطل و تزویر را به مردم نشان دادند، گفت: تمامی ائمه معصوم(ع) کشتی نجات هستند، اما کشتی امام حسین(ع) از همه وسیع تر و بزرگتر است و همه انسان ها به آن راه پیدا می کنند و به عبارت دیگر کشتی هدایت امام حسین(ع) کشتی نجات تمام بشریت است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات