۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۲۸۵۵۸
امام جمعه امین شهر:

علت انحراف در عزاداری ها عدم شناخت اهل بیت است

امام جمعه امین شهر گفت: علت تمام انحرافات در عزاداری ها این است که مردم هنوز اهل بیت را نشناخته اند و ماه محرم بهترین فرصت برای شناختن اهل بیت بوده تا انسان ها زندگی خود را بر اساس سیره اهل بیت بسازند.
امام جمعه امین شهر

حجت الاسلام عباس فلاحی امام جمعه امین شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مبنای اصلی ماه محرم باید برای مردم به جهت شناخت امام حسین(ع) باشد.

وی افزود: زدودن گناه از انسان یکی از آثار ماه محرم برای مردم بوده، جوانی که قبلا اهل گناه بوده و در ماه محرم در هیات های عزاداری شرکت می کند، نشان از این می دهد که هنوز دوستدار اهل بیت است و می خواهد زندگی خود را امام حسینی کند.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به این که منبری ها در ماه محرم مباحث ولایت را برای مردم بازگو کنند، بیان داشت: احیای دین اسلام در مکتب عاشورا مهم ترین سبب بود که امام حسین(ع) قیام کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین درس عاشورا برای مردم این است که امام حسین برای امر به معروف  و نهی از منکر قیام کرد و امروزه مردم ایران وظیفه مهمی در قبال واجبات دینی دارند.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که عمل کردن به دین ناب محمدی بهترین وظیفه برای مردم شمرده می شود، خاطرنشان کرد: عزاداری زمانی برای انسان فایده دارد که برای خدا عزاداری کند و به خاطر دیگران یا چیزهای دیگر عزاداری نکند.

وی ابراز داشت: یکی از گله های مردم در ماه محرم این است که چرا در عزاداری ها طبل هایی وجود دارد که انسان دیگر هیچ چیز از عزاداری را نمی فهمد و مزاحم مردم هم می شود.

حجت الاسلام فلاحی با بیان این که نوحه گرایی باید متناسب شأن اهل بیت باشد، اظهار داشت: انسان ها باید در عزاداری ها به دنبال رضایت خدا باشند تا بتوانند عزاداری که در شأن اهل بیت وجود دارد را انجام دهند.

امام جمعه امین شهر با اشاره به این که بعضی از مردم امام حسین(ع) را نشناختند، تصریح کرد: علت تمام انحرافات در عزاداری ها این است که مردم هنوز اهل بیت را نشناختند و ماه محرم بهترین فرصت برای شناختن اهل بیت بوده تا انسان ها زندگی خود را بر اساس سیره اهل بیت بسازند.

وی در پایان گفت: عمر مهم ترین سرمایه برای انسان ها بوده و انسان ها سعی کنند از عمر خودشان خوب استفاده کنند تا زندگی خوبی را در دنیا و آخرت داشته باشند./9707/ت302/ب1

ارسال نظرات