۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۲۸۶۱۸
شیخ نعیم قاسم:

اندیشه تکفیری به زباله‌دان تاریخ پیوست

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که اندیشه تکفیری به زباله دان تاریخ پیوسته است.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در یکی از مجالس عزای حسینی که در منطقه الشیاح برگزار شد، گفت: این محور مقاومت بود که ضربه سهمگینی بر تروریست های تکفیری وارد ساخت و اگر آنها نبودند اندیشه خطرناک تکفیری همچنان در حال گسترش بود تا چهره اسلام بیش از این مخدوش شود.

وی با تأکید بر اینکه آنها نتوانستند مسلمانان را با شمشیر و فشار و قتل و به حاشیه راندن، منحرف کنند افزود: گرچه آنها نتوانستند در هیچ کدام از کشورهای اسلامی دوام یابند اما با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی توانستند ویرانی هایی به بار آوردند. این خط جهادی بود که توانست قدرت و ابهت آنان را شکسته و امارت هایشان را از هم متلاشی کند.

عضو ارشد مقاومت بازگشت تروریسم تکفیری به عنوان یک امارت و دولت را غیرممکن خواند و تصریح کرد: پیروزی بزرگ بر تروریست ها در مرزهای شرقی لبنان حاصل نشد گرچه جزئی از آن به شمار می آید ولی پیروزی اصلی این بود که اندیشه تکفیری رسوا شد و به زباله دان تاریخ پیوست و دیگر توانایی تاثیر گذاشتن بر مسلمانان و مردم را ندارد.

وی اظهار داشت که جهانیان به خوبی نمونه دیگر اسلام که حزب الله و ایران نمونه های آن هستند را مشاهده می کنند و این محور سبب تبیین اسلام اصیل محمدی شده است و بر اساس آن می توانیم با جهانیان به بحث و تبادل نظر پرداخته و از استقلال و کرامت انسان محافظت کنیم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به پیروزی محور مقاومت در جبهه نظامی و فکری و فرهنگی ادامه داد: لبنان پس از آزادی مرزها در ثبات امنیتی و سیاسی بیشتری قرار دارد ولی اگر دولت از این فرصت برای درمان مشکلات سیاسی استفاده نکند با بحران های دیگری روبرو شده و از استقلال جدید و دومین آزادی بهره ای نخواهیم برد.

وی به بیان مسؤولیت های مهمتر دولت پرداخت و گفت: درمان بحران اجتماعی موجود به ویژه آب و برق و فقر و مبارزه با فساد مالی و اداری، فراهم آوردن فرصت های شغلی خصوصا در زمینه نفت و همچنین حل مشکل آوارگان سوری پس از آزادی بیش از 85 درصد اراضی سوری از وظایف و اولویت های دولت به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات