۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۲۸۷۰۱
آیت الله بطحایی:

تبعیت از اهل بیت باید در عمل نمایانگر باشد

نماینده مردم تهران در خبرگان با بیان این که شیعه اهل بیت(ع) بودن به صرف گفتار کفایت نمی کند، گفت: اگر انسان ادعای تبعیت از اهل بیت(ع) می کند باید در عمل نشان دهد.
بطحائی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری چهارشنبه شب در مراسم عزاداری شب هفتم ماه محرم که هیأت خادم الرضای قم برگزار شد، گفت: متأسفانه مسائل دنیا و سرگرمی های اشغالگر، اکثر بشر را گرفتار کرده تا در گزینش دقت نکند که چه باید کرد.

وی افزود: امام به معنای پیشوا بوده و به تعبیر قرآن ائمه کفر انسان را به سمت آتش جهنم می کشانند و ائمه مؤمن انسان را به سعادت خواهند رساند، هر کسی که پرچم دست گیرد و جلو بماند امام محسوب می شود بنابراین معنایی عام دارد.

آیت الله بطحایی با بیان این که امام الهی چیزی از خود نمی گوید بلکه به عنوان راهنما جامعه را به سمت سعادت سوق می دهد، اظهار داشت: امام الهی از جامعه سوء استفاده نمی کند و جامعه ابزار سوء استفاده و امیال او نخواهد بود.

وی ادامه داد: برخی پیشوایان هستند که مردم را به آتش دعوت می کنند و دم از کشتار، قتل و آزار می زنند و سبب بی سامانی می شوند که در قیامت هیچ مددی از خداوند نخواهند داشت، سرنوشت را رهبر جامعه تعیین می کند چرا که بر اساس روایات مردم از منش رهبران و مسؤولان خود الگو می گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با بیان این که پیروان مکتب امام و ولایت بهترین گزینه ها را برای رهبری و امامت دارند، ابراز داشت: باید خداوند را شاکر باشیم که بهترین افراد هستی امامت و رهبری شیعیان را بر عهده گرفتند.

وی عنوان کرد: شیعه اهل بیت(ع) بودن به صرف گفتار کفایت نمی کند، خانواده ها در گذشته صفایی داشتند و کنار هم بودند اما امروز کمرنگ شده است، زمانی در خانه ها معارف از سوی پدر و مادر به فرزند تعلیم داده می شد اما الان تعطیل شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان نباید خود را با مال، ریاست و شغل معامله کند بلکه باید حق را ملاک قرار دهد، جنبه گفتاری انسان باید تبدیل یه کرداری شود و صرف گفتار فایده ندارد، اگر انسان ادعای تبعیت از اهل بیت(ع) می کند باید در عمل نشان دهد، به خود می بالیم که امامان ما اهل بیت(ع) هستند اما باید به دستورات آنان عمل کنیم.

وی اضافه کرد: اگر انسان به دستورات اهل بیت(ع) عمل کند در دنیا و آخرت خیر خواهد دید، نباید به گونه ای باشد که افراد نسبت به واجبات الهی کوتاهی داشته باشند بلکه مجالس عزا باید سبب انجام هرچه بهتر و بیشتر این دستورات شود؛ امروزه دشمنان اسلام و انقلاب از جمله آل سعود، ایران را به شرک متهم می کنند در حالی که درکی از دستورات الهی ندارند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات