۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۲۸۸۶۹
دبير جامعه روحانيت كاشان:

منبرها باید استکبار جهانی را خشمگين كنند

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: دشمن با مسجد و هيات و روضه و عزداري و خطابه و منبري است كه استكبار ستيز نيست و تولي دارد و تبري ندارد.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، پنجشنبه شنبه شب در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در نصر آباد كاشان برگزار شد، از توجه به اهل بيت(ع) به پيروانشان به عنوان يكي از راه هاي ثبات قدم در دين نام برد و گفت: خداوند در قرآن مي فرمايد، تقوا داشته باشيد و براي نزديك شدن به خدا نياز به ابزار و وسيله اي به نام اهل بيت(ع) كه بتوانيد با توسل و تمسك به آنها به خدا نزديك شويد.

وي افزود: براساس روايات، بزرگترين و مهمترين وسيله ثبات قدم در دين، توسل به اهل بيت(ع) است و پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، اسلام داراي پنج پايه و اساس نماز، روزه، حج، زكات و ولايت است و نداشتن هريك از اين پنج پايه و اساس، به منزله نداشت دين است و از بين اين اركان پنجگانه دين، ولايت از همه مهمتر است.

به گفته وي، مسلمانان در صدر اسلام همه نماز را اقامه و روزه مي‌گرفتند و نسبت به دادن خمس و زكات اهتمام داشتند و درحج و جهاد نيز شركت داشتند اما بزرگترين عامل شكست مسلمان در صدر اسلام عدم پذيرش ولايت اميرمومنان(ع) بود، بنابراين خداوند مي فرمايد، اگر مردم بر ولايت اميرمومنان جمع مي شدند خداوند درب هاي جهنم را مي بست.

وي در ادامه با گراميداشت هفته دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطر شهدا به ويژه شهداي مدافع حرم، به برگزاري مراسم تشييع باشكوه شهيد مدافع حرم سردار بي سر شهيد محسن حججي اشاره كرد و گفت: شهداي مدافع حرم و شهيد حججي شباهت زيادي به شهداي كربلا دارند چرا كه دور از وطن آن هم نه براي  دفاع از مرز خود، بلكه براي دفاع از حريم اهل بيت(ع) با دشمن مبارزه مي‌كنند.

به گفته وي، انقلاب اسلامي ايران تمرين ولايت پذيري شيعيان زمان حاضر نسبت به اهل بيت(ع) است و هركس در زمان حاضر نسبت به امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب، ولايت پذير باشد مي تواند ادعا كند اگر امام زمان(عج) ظهور كند تابع امام زمان خواهد بود، بنابراين انقلاب اسلامي تمرين ولايت پذيري است.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: هركس به هردليلي نسبت به دستورات ولي امر زمان خودش تبعيت پذيري نداشته باشد در هر مقام و موقعيتي كه باشد ولايت پذيري چنين فردي خدشه دار خواهد شد.

وي افزود: جوانان ما  در دفاع مقدس به عشق اهل بيت(ع) و ولايت و در تبعيت از ولايت فقيه و با الگو گيري از مكتب امام حسين(ع) و با عشق به امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل العباس از جان و مال خود گذشتند و به جبهه رفتند، اما امروز برخي در مقابل فرمايشات رهبري بلافاصله موضع گيري مي‌كنند و همين موضع گيري ها سبب شده تا دشمن از آن براي ضربه زدن به اسلام و نظام و انقلاب اسلامي سوء استفاده كند.

به گفته وي، برخي از دوستان نادان و برخي از مواجب بگيران غربي هر ازگاهي شروع به خدشه دار كردن مباني ديني مي كنند و اين درحالي است كه جمهوري اسلامي ايران به لحاظ ساختار بهترين نظامي است كه در رأس آن، رهبري با تقوا و خداترس، اما شجاع در مقابل دشمن و در عين حال به دور از تعلقات دنيا، تشنه خدمت به اسلام و نظام و ملت است.

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه از ولايت پذيري بعنوان بزرگترين درس كربلا و عاشورا نام برد و عنوان كرد: متأسفانه در ايران برخي از هيأت مذهبي كه از سوي دشمنان انقلاب حمايت مالي شوند و پرچم امام حسين(ع) را برافراشته اند و براي امام حسين(ع) گريه مي‌كنند اما معتقد هستند بايد كاري كرد كه سبب خشم آمريكا و اسرائيل نشود و اين همان حرفي است كه رژيم پهلوي مي‌گفت در منبرهاي خود حرفي كه سبب ناراحتي آمريكا  و اسرائيل شود نزنيد.

وي ادامه داد: امروز نيز بزرگان همين جريان عنوان مي‌كنند براي امام حسين(ع) عزاداري و گريه كنيد و ِيا قمه زني اشكالي ندارد، اما مراقب باشيد حرفي از مدافعان حرم و يا  سخني كه سبب ناراحتي آمريكا و اسرائيل شود نزنيد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: دشمن براي كمر رنگ كردن و خنثي كردن اين فرمايش امام خميني(ره) كه محرم و صفر است كه كه اسلام را زنده نگه داشته است برنامه ريزي كرده است تا محرم و صفر زنده نماند و آن را از مسير اصلي خارج كنند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: دشمن با مسجد و هيات و روضه و عزداري و خطابه و منبري است كه استكبار ستيز نيست و تولي دارد و تبري ندارد و يا اينكه دوستي با اهل بيت(ع) را دارد اما دشمني با دشمنان اهل بيت(ع) را ندارد نه تنها مخالف نيست بلكه پشتيباني و كمك مالي نيز مي دهد.

وي با اشاره به اينكه منبري كه نتواند آمريكا و اسرائيل را خشمگين كند منبر حسيني نيست، گفت: دعوت از سخنراناني كه منبر آنها حرفي براي انقلاب و انتخابات و راهپيمايي 22 بهمن نداشته باشد و تنها صرف روضه و گريه باشد، منبر حسيني نيست و اين تفكر خطرناكي است كه هيئات مذهبي را تهديد مي كند.

به گفته وي، در پروسه دعوت از سخنراناني كه منبر آنها آمريكا و اسرائيل را خشمگين نمي كند، كاشان، شهر ولايت و شهري كه ميزباني علي ابن باقر(ع) را برعهده دارد، در محور  تفكر مبارزه با دشمن قرار دارد.

وي ادامه داد: مراقب باشيد اگر هيئاتي در شهرستان داراي چنين تفكري هستند تذكر داده شود و روشنگري شود، چرا كه دين دو بال تولي و تبري دارد، از اين رو معاويه خيلي حرف مي زد اما يك كلمه در رابطه شرك و نفاق نمي گفت، بنابراين بايد مراقب باشيد چنين هيئاتي با آوردن چنين سخنراناني دين را نصف و نيمه معرفي نكنند، كه يك نيمه دين هيچ دستاوردي نخواهد داشت./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات