۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۳۰۰۲۱
امام جمعه تبریز:

همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق توطئه‌ای صهیونیستی است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که همه‌پرسی در عراق خیانت به منطقه و تهدیدی جدی است، گفت: همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق توطئه‌ای صهیونیستی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به دیدار رئیس جمهور ترکیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این دیدار نشان داد که رهبران سیاسی و رؤسای جمهور منطقه نسبت به نکته نظرات رهبر ملت ایران نگاه ویژه‌ای دارند.
وی با بیان این‌که رهبر انقلاب در این دیدار بر اهمیت وحدت امت اسلامی در مقابله با استکبار جهانی تأکید کرده و با اشاره به خیانت برخی از حکام سرسپرده منطقه‌ای در حق مسلمانان عراق و سوریه خاطرنشان کرد: معظم‌له همه‌پرسی در عراق را صراحتاً خیانت به منطقه و تهدیدی جدی قلمداد کردند.
امام جمعه تبریز با اشاره به آگاهی و هوشیاری سران کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان درخصوص همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: مقام معظم رهبری هدف از همه‌پرسی را ابتدا توطئه رژیم صهیونیستی و سپس آمریکا بیان کردند، چنانکه رژیم صهیونیستی به صراحت از این اقدام حمایت کرده است.
وی با بیان این‌که رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بسیار راهبردی بوده و لازم است به صورت دقیق از سوی مسؤولان و سران کشورهای منطقه‌ای به کار گرفته شود، افزود: این همه‌پرسی با هدف ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه و همچنین اختلاف و نزاع میان کشورهای خاورمیانه برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به سیاست‌های اخیر کشور ترکیه در منطقه نیز گفت: ترکیه سال‌های زیادی مسیر خلاف مشی مردم آزادی‌خواه منطقه را پیش گرفته بود و اینک متوجه شده که سخنان و پیش‌بینی‌های ایران درست از آب درآمده از این رو هم‌راستا با ایران عمل می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که سیر تحول منطقه نشان می‌دهدکه رهنمودهای مقام معظم رهبری بهترین راه برون‌‌رفت از مشکلات منطقه است، تصریح کرد: دشمنان با آگاهی نسبت به اهمیت جایگاه رهبری مرجعیت دینی در کشورهای اسلامی به دنبال تخریب نقش علمای شیعه هستند.  
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکوه عزاداری شیعیان جهان همزمان با دهه اول ماه محرم اظهار داشت: همزمان با عزاداری ملت ایران؛ شاهد برپایی مجالس سوگواری متعددی در کشورهای مختلف منطقه‌ای و غربی بوده‌ایم، چنانکه امسال در جمهوری آذربایجان و باکو عزاداری شیعیان این کشور خود حماسه‌ای تاریخی بود.
امام جمعه تبریز ادامه داد: امسال در عزاداری حسینی، بازار باکو تعطیل شد و اهدای خون نیز از سوی شیعیان آذری صورت گرفت و با اینکه جریان‌های صهیونیستی چشم دیدن این حرکت دینی را نداشته و حتی اعلام کرده بودند که در روز تاسوعا جشن شراب برگزار خواهد شد، اما شاهد زیباترین عزاداری حسینی در باکو بودیم.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتصاب دکتر خدابخش به عنوان استاندار جدید آذربایجان‌شرقی گفت: استاندار جدید فردی مکتبی، ولایت‌مدار و متخصص است که امیدواریم به دور از شائبه سیاسی خادم مردم آذربایجان باشد، امروز مطالبه مردم در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی بسیار جدی است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین در ادامه با اشاره به حاشیه‌سازی برخی رسانه‌های داخلی و خارجی علیه آیت الله آملی لاریجانی طی روزهای اخیر اظهار داشت: برخی رسانه‌های معلوم‌الحال اتهامی به ریاست قوه قضائیه وارد کرده اند که کاملا کذب و با اهداف تخریبی بوده است.
 امام جمعه تبریز با تأکید بر هوشیاری رسانه‌های داخلی به جوسازی و جریان‌سازی رسانه‌های خارجی در کشور گفت: در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت شده هرگاه مسؤولی فعال و متعهد‌تر باشد؛ در کانون هجمه قرار می‌گیرد، انتظار داریم دیگر مسؤولان نیز در مسیر خدمت به مردم هیچ‌گاه در مقابل هجمه رسانه‌ای دشمنان نظام عقب‌نشینی نکنندو
وی در پایان با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: اینکه اگر نام پلیس برای متخلفان ترس دارد همان‌قدر برای مردم آرامش خاطر ایجاد می‌کند، پلیس تمام نقاط کشور حضور آگاهانه و پرصلابت دارد .امروز با وجود توطئه‌های گسترده دشمنان، ایران امن‌ترین کشور منطقه شناخته می شود./935/پ
۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات