۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۳۱۲۷۲
یکی از علمای عراق:

مردم عراق با آغوش باز از زائران ایرانی استقبال می‎کنند

یکی از علمای عراق خاطرنشان کرد که باوجود جنگ افروزی صدام علیه ایران و کویت، مردم این کشور در دوران کنونی با آغوش باز از زائران این دو کشور استقبال می‎کنند.
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

‎به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق امروز طی پیامی بیان داشت: مسؤولان باید از مسائلی که موجب افزایش اختلاف می‎شود به شدت دوری کرده و زمینه گسترش روحیه میهن پرستی را فراهم کنند. مردم و مسؤولان باید از همه اقداماتی که موجب آرامش وضعیت میان بغداد و اربیل می‎‎شود، حمایت کنند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: ملت عراق در آستانه پیروزی کامل بر جریان تروریستی داعش است. مردم عراق اعم از شیعه، سنی، عرب، کرد، ترکمن، شمال و جنوب با خون خود در حال رقم زدن این پیروزی هستند.

وی ادامه داد: ما باید از این فرصت و مناسبت‎ها برای ساخت وطن بر اساس عدالت، کرامت و عزت بهره ببریم.

این عالم عراقی خاطرنشان کرد: حضور میلیون‎ها تن از شیعیان برای زیارت امام حسین (ع) به معنی جاودانگی دفاع از دین، حق و آزادی است.

وی با اشاره به تجاوز صدام دیکتاتور سابق عراق به ایران و کویت اظهار داشت: کسانی که آتش جنگ در منطقه را علیه ایران و کویت روشن کردند، زیانش را هم دیدند. منطق وحدت به سود همه مردم است. مردم عراق اکنون با آغوش باز از زائران ایرانی و کویت استقبال می‎کنند زیرا رحمت الهی بسیار وسیعتر از تعصبات دوران جاهلیت است./994/ب۹۰۲/د

 

ارسال نظرات