۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۳۲۰۲۵
راوی دفاع مقدس:

جنس شهدای ما عاشورایی است

یک راوی دفاع مقدس گفت: جوانان ایران اسلامی همواره ثابت کرده اند که تا آخرین قطره خون پای آرمانهای اسلام و انقلاب ایستاده اند و باید یاد و خاطره این شهدا همواره زنده بماند.
محمد احمدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد احمدیان از رزمندگان و راویان هشت سال دفاع مقدس در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان قم که عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع شهادت در جامعه عنوان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهیدان یک وظیفه است که بر دوش همه قرار دارد و به فرموده رهبر انقلاب زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی افزود: جوانان ایران اسلامی همواره ثابت کرده اند که تا آخرین قطره خون پای آرمانهای اسلام و انقلاب ایستاده اند و در دوران دفاع مقدس و سالهای بعد، این موضوع اثبات شده است.

این راوی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: استقلال، امنیت و آزادی امروز کشور مدیون خون شهداست و باید این شهدا را قدر بدانیم.

وی با بیان خاطره ای از عملیات خیبر خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از افراد پایشان در نبرد با دشمن لرزید، اما بسیاری از جوانان مخلص این مرز و بوم با عشقی الهی به میدان نبرد رفتند و به شهادت رسیدند.

 احمدیان اضافه کرد: امروز باید همه وصیت شهدا را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و در خطی که آنها با خون خود ترسیم کرده اند حرکت کنند و وصیت شهدا را از صمیم قلب و چندین بار بخوانند.

وی ادامه داد: جنس شهدای ما از جنس عاشوراست و این کشور با وجود دلاورمردان ایثارگر و رزمنده خود همچون شهید حججی، هیچگاه تسلیم دشمن نخواهد شد.

این یادگار سالهای ایثار و مقاومت تأکید کرد: شهید حججی در حالی که اسیر بود اما در برابر دشمن سر تسلیم فرود نیاورد و با صلابت و استقامت، حقیقت فرهنگ عاشورا و شهادت را به جهانیان نشان داد.

احمدیان ادامه داد: برگزاری یادواره و بزرگداشت شهدای گرانقدر سبب می شود تا یاد و خاطره آنها در جامعه زنده بماند و این مسأله یکی از مهم‌ترین فعالیت های فرهنگی و دینی است.

وی ابراز کرد: دغدغه شهدا بعد از ولایتمداری این است که راه شهادت فراموش نشود و رهبر انقلاب نیز در زمانی که گروهی از تفحص کنندگان به محضر ایشان رسیدند فرمودند که این مسأله حرکتی نمادین است که مانع فراموشی یاد و خاطره شهدا می شود.

این راوی دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: این شهدا خون خود را نثار اسلام و انقلاب کردند تا ما بتوانیم در آرامش و امنیت زندگی کنیم و باید با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کرد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات