۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۳۳۰۳۹
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز:

انسجام، وحدت و تبعیت از رهبری خنثی کننده هجمه های استکبار است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با طرح دسیسه ها و فتنه های مختلف در پی براندازی و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و مقابله با اسلام ناب هستند، با بهره گیری از فرامین قرآنی و استفاده از ظرفیت های تبلیغی و فرهنگی باید تلاش کرد که از فتنه ها عبور کنیم.
حجت الاسلام لرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، شناخت فتنه و شیوه ‌های مقابله با فتنه گران، اگر چه ریشه در قرآن، حدیث و تاریخ اسلام دارد، ولی از موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده است، یکی از مسائلی که با رجوع به قرآن و روایات به عنوان راهنمای جامع مسلمانان می تواند مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

بی تردید هر جامعه ای که در معرض فتنه های اجتماعی قرار گیرد، با بهره گیری از فرامین قرآن و سنت ائمه(ع) می تواند از فتنه عبور کند و در این حال است که جامعه می تواند خود را به سر منزل سعادت برساند.

حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در این رابطه بیان داشت: فتنه یعنی سوزاندن چیزی درآتش، اختلاف و اضطراب و پریشانی ایجاد فضایی غبار آلود و شبه ناک درمحیط اجتماعی و فرهنگی جامعه به معنی آزمایش و امتحان است.

در نهج البلاغه نیز فتنه به معنی آشوب، طغیان و ایجاد اختلال در نظم و ثبات جامعه آمده است، خداوند هر انسانی را با مجموعه ای از عوامل مختلف و با گرایش های متفاوت خلق کرد تا او را آزمایش کند، آزمایش برای این است که انسان خودش را به کما ل برساند و استعدادهای او فعلیت یابد و شکوفا شود.

پوشاندن لباس حق بر باطل و باطل جلوه دادن حق همان کار غبار آلودی است که دشمان اسلام و منافقان جامعه اسلامی به وجود می آورند تا مردم را از دین ناب و رهبری الهی جدا کنند.

آیت الله دستغیب(ره) در کتاب گناهان کبیره به مواردی مهمی از فتنه انگیزی اشاره کرده است، از جمله این موارد جدایی انداختن و ایجاد اختلاف بین جمعی که با هم یکدست و یک جهت متوجه خدا و یاد پیغمبر و امام هستند، عنوان شده است.

وقتی عمر و عاص دستور داد قرآن ها را برسر نیزه ها کنند، سرنوشت یک ملت را برای تاریخی طولانی جا به جا کرد و موجب شد که مردم را از مسیر حق دور سازد، خداوند متعال در قرآن کریم دستور به مقاتله و مبارزه با فتنه گران را داده است.

ناخالصی در دین، تبعیت از هوا و هوس و شهوات مانع رسیدن به عبودیت است و این یکی از راه های ورود به فتنه ها می شود، تلاش دشمنان و جبهه کفر نیز برای دور ساختن انسانها از رسیدن به عبودیت و بندگی است.

شرط بها ندادن به فتنه گران زمان و قطع کردن دست های آنان شناخت ویژگی های فتنه گر، راه مقابله با آنان و کسب بصیرتی که راه های مبارزه با این گروه ها را نشان دهد، می باشد و در این راستا باید بصیرت بخشیی و فرهنگ سازی شود.

بر اين اساس مي‌توان موارد زير را به عنوان مهم ترين روش‌هاي مقابله با فتنه مدنظر قرار داد:

يكي از اوليه ‌ترين راه‌ها در اين مقابله، همانگونه که در ابتدا نيز ذکر شد، شناخت ريشه‌ ها و از بين بردن ريشه‌هاي فکري و عملي فتنه و فتنه گران است، از ديگر روش‌ها که به نظر مي‌آيد از اهميت قابل توجهي نيز برخوردار باشد، پيشگيري قبل از بروز باشد، به اين معني که نخبگان جامعه بايستي بر اساس ميزان توجهي که نسبت به مسائل اجتماعي و سياسي دارند، با به کارگيري تمهيدات مناسب جلوي بروز و ظهور هرگونه فتنه را در جامعه بگيرند.

اين امر نه با زور و قدرت مادي، بلکه با قدرت معنوي و فرهنگي مبني بر بالا بردن سطح فرهنگي جامعه امکان‌پذير است و نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیت در کنار دیگر مراکز فرهنگی و اجرایی مسؤولیت خطیری بر دوش دارند.

سومين راهکار، تقويت فکری و فرهنگی جريان‌هايي است که نقش رهبري و هدايت جامعه را بر عهده دارند، اين جريان‌ها تنها چهره‌ هاي برجسته سياسي يا علمي نيستند، بلکه در تمامي مراتب، اعم از روحاني محل، منطقه، اساتيد دانشگاهها و افراد تحصيل‌ کرده و اثرگذار در هر محفل سياسي، اجتماعي بايستي داراي آگاهي‌هاي قابل توجهي باشند، تا هجمه‌ها و تندبادهاي فتنه ‌انگيز نتواند از ميان ايشان يارگيري کند، چراکه انحراف اين جريان‌ها به معني انحراف و از راه‌ بيرون شدن بخش‌هاي قابل توجهي از جامعه است.

از ديگر راهکارهاي مقابله با فتنه، گوش سپردن به نظرات افراد و نخبگاني است که از نظر فرهنگي، ديني، اجتماعي و سياسي، امتحان خود را در مراحل مختلف پس داده باشند و جامعه اطمينان معقولانه‌اي به نظرات ايشان داشته باشد.

بالا بردن سطح بصيرت و بينش در آحاد جامعه که اين امر در رابطه با اقشار تحصيل‌ کرده از اهميت قابل توجهي برخوردار مي‌شود، از جمله راه‌ارهاي بالابردن سطح بصيرت و بينش، مطالعه نظام مند تاريخ است.

شناخت تحولات تاريخي و ريشه‌هاي آن در بسياري از مواقع مشابهت‌هايي نيز با مسائل معاصر خواهد داشت که شناخت آن بصيرت و تجربه‌اي مناسب براي مقابله به انسان مي‌دهد.

توجه به نداي رهبران ديني جامعه که به دليل ضمانت فکري که در مورد ايشان بيشتر وجود دارد، راحت ‌تر مي‌توان بر اساس نظرات ايشان راه صواب را ديد.

زیاد شدن انحرافات از ریشه های پیدایش فتنه است

يکي ديگر از راه‌هاي مقابله با فتنه را مي‌توان از فرمايش حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، در ظهر عاشورا، به دست آورد، ايشان پس از اينکه نصيحت‌هايشان در سپاهيان سياه‌ دل يزيد اثري نبخشيد در تحليل اين امر فرمودند؛ شکم‌هايشان از مال حرام پر شده، ديگر ياراي شنيدن سخن حق را ندارد. از اين فرمايش، مي‌توان تحليل کرد که يکي از ريشه‌هاي پيدايش يک فتنه زياد شدن انحرافات، به ویژه خوردن لقمه حرام است.

بر اين اساس مي‌توان گفت، از راهکارهاي مهم در از بين بردن فتنه، توجه به مسائل معنوي و ديني درون خانواده و بهره‌ مندي از لقمه حلال است.

احادیث زیادی در مذمت بدعت و بدعت گذاری وارد شده است، از جمله در کتاب میزان الحکمة، ج 1، ص 81. که پیامبر اکرم (ص) فرمود: «هرگونه بدعتی، گمراهی است و هرگمراهی، در جهنم است»، امام علی(ص) فرمود: «اهل بدعت کسانی هستند که با رأی و هوای خود با خدا و رسولش مخالفت می‌کنند.»

پیامبر(ص) نیز می فرمایند: «کسی که به بدعت گذاری روی خوش نشان دهد، در از بین بردن دین کمک کرده است.»

مواظب فتنه زمانه باشیم

همه ما باید مراقب فتنه بزرگ زمانه یعنی شیعه انگلیسی باشیم، چرا که زندگی، فرهنگ و دین جوانان را هدف قرار داده است تا با ظاهر اسلامی گونه، جوانان را فریب دهد و موجب بی راهی جوانان شود.

از مهمترین استراتژی‌های تشیع انگلیسی این است که تنها از شیعه یک پوسته‌ ای بدون مغز باقی بماند، مسأله تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی چالش بزرگ دوره جدید و جریانی رسوخ کرده در جامعه اسلامی شده است.

اسلام آمریکایی که در بیانات حضرت امام راحل آمده و هم جریانات نویی که تحت عنوان تشیع انگلیسی مطرح است، اهداف جهانی استکبار را دنبال می‌کنند، هر دو این جریانات خطرناک هستند، با این حال جریان تشیع انگلیسی از اسلام آمریکایی به لحاظ ابزاری نیز خطرناک ‌تر است.

جریان اسلام آمریکایی با پوشش اسلام، اهداف آمریکا را دنبال می‌کند و منبع اصلی آن دولت عربستان سعودی و وهابیت مادر فکری آن است.

یکی از اهداف دیگر تشیع انگلیسی نفوذ در انقلاب اسلامی و شعائردینی و حسینی است، مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند: آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود به دنیا، اینها مثل هم هستند، هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.

وظیفه همه ما این است که با کسب آگاهی دینی و تبعیت نکردن ازاین گروه های به ظاهر مسلمان خود را از گمراهی نجات بدهیم.

دشمنی دیرینه آمریکا و کینه توزی این کشور علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران بر اساس یک استراتژی حساب شده است، فحاشی رییس جمهور آمریکا بر اراده ملت ایران بی تأثیر بوده و همواره موجب تقویت وحدت و انسجام مردم و مسؤولان نظام شد.

سپاه خار چشم دشمنان است

سپاه پاسداران نهادی انقلابی و برخاسته از دل مردم و برای این ملت است، حفظ و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه از اقدامات ارزشمند سپاه پاسداران بوده و مایه افتخار و عزت ملت و ایران اسلامی است، سپاه پاسداران با خنثی کردن توطئه های استکبار در منطقه و موفقیت های پی در پی در مقابله با داعش و از بین بردن این گروه تروریستی همواره خشم دشمنان اسلام و انقلاب را برانگیخته و خار چشم دشمنان است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت نفوذ نا پذیر منطقه است، آمریکایی ها  و همپیمانان خود با ایجاد گروه های تکفیری و ایجاد ناامنی در منطقه در پی به تاراج بردن منابع مالی کشورها هستند و سپاه به عنوان محور مقاومت در منطقه و سدی محکم در برابر نفوذ آمریکایی ها است.

سپاه خط مقدم مبارزه با داعش و حافظ خون شهدا است، این انقلاب با خون هزاران شهید به بار نشست و تنومند شد، امروز همه ما در هر جایگاه و مقامی که قرار داریم راه شهدا را ادامه می دهیم و هرگز ادامه نخواهیم داد دشمنان کوچک ترین ضربه ای به این انقلاب وارد کنند.

یاوه گویی ها و فحاشی رییس جمهور آمریکا به دلیل وجود آشفتگی آشکاری که در مواضع آنان دیده می شود، می باشد و ترامپ بداند که ایران اسلامی هرگز به آمریکا باج نخواهد داد و همواره با وحدت، انسجام ملت ایران و مسؤولان، وجود نیروهای انقلابی و نظامی قدرتمند و نظامی، تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هجمه های استکبار خنثی است، سخنان بی اساس ترامپ به علت عدم شناخت از تاریخ جغرافیایی، اصالت انقلاب اسلامی و ایرانیان بود.

خلیج فارس ریشه در هویت ایرانیان دارد

ترامپ با بیان کلمه جعلی خلیج عربی می خواهد در خاورمیانه ناامنی و جنگ به راه بیاندازد و در پی ایجاد تفرقه و ناامنی است، رییس جمهور آمریکا نمی تواند جغرافیای ایران را تغییر دهد، باید بداند که خلیج فارس ریشه در هویت ایرانیان دارد./۹۴۵۹/ت301/ب1

ارسال نظرات