۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۳۳۵۷۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

وجود ۱۱۷۰ هیأت مذهبی ثبت شده در خراسان شمالی، ثبت‌نام بیش از ۴ هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین و اختصاص ۷۰ درصد جلسات خانگی قرآن در بجنورد به خواهران عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۹۵۰ عضو هیئات مذهبی برای شرکت در پنجمین انتخابات هیئات مذهبی استان نامزد شدند.

وی با بیان این‌که استان خراسان شمالی یک هزار و 170 هیئت مذهبی ثبت شده دارد، افزود: با بیان این‌که روسای هیئات مذهبی باید برای شرکت در این انتخابات در سامانه جامع طوبی ثبت‌نام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: تاکنون 520 هیئت مذهبی استان در سامانه جامع طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام بیش از ۴ هزار نفر از خراسان شمالی برای پیاده‌روی اربعین

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی از ثبت‌نام چهار هزار و ۵۰ نفر از این استان در سامانه «سماح» برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و اظهار داشت: چهار هزار و 50 نفر برای حضور در سفر پیاده‌روی اربعین حسینی از این استان از زمان آغاز ثبت‌نام تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند.

وی افزود: از چهار هزار و 50 نفری که در سایت سماح برای اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند، مشخصات 2 هزار و 100 متقاضی به کنسولگری عراق در مشهد ارسال شده است. کنسولگری عراق در مشهد نیز تاکنون ویزای یک هزار و 392 متقاضی سفر اربعین از خراسان شمالی را صادر کرده است.

وی با اشاره به افزایش نام‌نویسی متقاضیان با نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: با رفع مشکل فنی این سایت از دیروز، حجم مراجعه به سامانه سماح افزایش یافته است.

۷۰ درصد جلسات خانگی قرآن در بجنورد مربوط به خواهران است

مجید باغانی، مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: ۷۰ درصد جلسات خانگی قرآن کریم در این شهرستان مربوط به خواهران است.

اظهار داشت: در راستای ساماندهی و برگزاری هرچه بهتر و مفیدتر جلسات خانگی قرآن کریم باید عوامل اجرایی این جلسات شناسایی شده و بانک اطلاعاتی جامعی از این افراد تهیه شود تا این جلسات با روشی درست در مسیر انس بیشتر با قرآن قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت 116 جلسه خانگی قرآن که در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد افزود: البته تعداد جلسات خانگی در محله‌ها و حواشی شهر بسیار بیشتر از عدد ذکر شده است.

باغانی با بیان اینکه ۷۰ درصد جلسات خانگی قرآن کریم در این شهرستان مربوط به خواهران است، گفت: برای ساماندهی این جلسات، بانوان برگزار کننده این جلسات از نظر سن و میزان سواد به ملاک سنتی، تحصیل کرده، دانشگاهی و حوزوی تقسیم خواهند شد و آموزش‌های لازم به هر گروه داده خواهد شد.

ترویج فرهنگ نماز؛ مهم‌ترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: دو عامل اصلی مثل ضایع کردن نماز و پیروی افراد جامعه از شهوات از جمله عوامل مؤثر در سقوط جوامع است.

وی اظهار داشت: باید به شکل ویژه به موضوع نماز اهمیت داد و درزمینهٔ فرهنگ‌سازی آن در جامعه اقدام کرد.

وی با اشاره به عوامل سقوط و انحطاط جوامع افزود: دو عامل اصلی مثل ضایع کردن نماز و پیروی افراد جامعه از شهوات از جمله عوامل مؤثر در سقوط جوامع است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با بیان اینکه هر بنایی با ستون‌هایش پا برجاست و بنای بدون پایه و ستون دمی بیش نمی‌یابد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «الصلوه عماد دینکم. نماز پایه و ستون دین شماست»./9314/پ204/ب2

ارسال نظرات