۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۳۴۰۱۳
آیت الله مظاهری:

امام حسن مجتبی در تاریخ شهادتشان هم مظلوم هستند

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: امام مجتبی(ع) بسیار مظلوم هستند و به روایت مشهوری امروز شهادت ایشان است؛ اما امام مجتبی(ع) در تاریخ شهادتشان نیز مظلوم هستند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: در امر دنیا و آخرت تنبلی کردن موقوف است.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) افزود: امام مجتبی(ع) بسیار مظلوم هستند و به روایت مشهوری امروز شهادت ایشان است؛ امام مجتبی(ع) در تاریخ شهادتشان نیز مظلوم هستند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: جُناده که یکی از یاران امام حسن(ع) است می گوید در لحظات پایانی عمر امام مجتبی(ع) خدمت ایشان رسیدم و فرصت را غمنیت شمردم و عرضه داشتم آقا جان نصیحتی به من بفرمایید، امام با آن حال سختی که داشتند، از شنیدن سخن من بسیار خوشحال شدند و سه توصیه بسیار عالی به من فرمودند.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: اولین توصیه امام مجتبی(ع) این بود که قبل از این که با مرگ روبرو شوی خودت را برای مرگ مهیا کن؛ تذکر این نکته لازم است که بدانیم هیچ کس از زمان مرگش خبر ندارد ممکن است همین امشب برای هر کدام از ما شب اول قبر باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: امام حسن(ع) در دومین نصیحتشان خطاب به جناده فرمودند برای دنیا و آخرتت کوشا باش به گونه ای در دنیا تلاش کن انگار قرار است تا قیامت در دنیا زندگی کنی و آن گونه زندگی کن که انگار قرار است همین فردا بمیری؛ این توصیه بیان می دارد در امر دنیا و آخرت تنبلی موقوف.

وی در پایان ابراز کرد: نصیحت سوم مربوط به حفظ عزت و داشتن ابوهت اجتماعی نزد مردم است که امام حسن(ع) برخورداری از این مسأله را در گرو ارتباط با خداوند می داند؛ انسان باید لباس معصیت را از تن بیرون کند و لباس تقوا بپوشد؛ آن شخص می گوید بعد از نقل این صحبت ها از لسان امام حسن(ع) جگر مبارک امام از دهانشان خارج شد./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات