۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۳۴۱۹۶
اربعین؛

پیاده روی و زیارت امام حسین دوره معرفتی عملی است

امام جمعه دهدز گفت: زیارت امام حسین(ع) و پیاده روی به سوی بارگاه منور سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) یک دوره کاملا معرفتی عملی و بسیار با ارزش به شمار می آید.
امام جمعه دهدز

حجت الاسلام سید مراد حسینی، امام جمعه دهدز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: براساس فرمایش پیامبر عظیم الشان اسلام "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه"، این سخن گوهربار رسول اکرم(ص) درباره اباعبدالله الحسین(ع) خود گواهی بر عظمت این امام همام است.

امام جمعه دهدز در ادامه بیان داشت: هر آن قدر که بتوانیم درباره نهضت امام حسین(ع) سوگواری و نیز مجالس عزاداری را برپا کنیم، به خودی خود به عنوان بزرگترین تبلیغ برای اسلام و شیعه به شمار می آید.

رییس شورای فرهنگ عمومی دهدز با اشاره به حماسه عظیم اربعین حسینی، ابراز داشت: حماسه و کنگره عظیم اربعین، در حقیقت بزرگترین تبلیغ و تجمع شیعه به حساب می آید و بزرگترین لبیک به امام حسین(ع) محسوب می شود.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: اگر هرچه بهتر و با کیفیت تر و با پیام های متعدد اجتماعی و دینی مراسم اربعین حسینی و مجالس عزدارای حسینی را برگزار کنیم، می تواند زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد؛ زیرا که بر مبنای باور ما ظهور امام زمان(عج) نیاز به یک مقدمات دارد که همین احیا و معرفت اهل بیت علیهم السلام از سوی ما یکی از آن مقدمات است.

حجت الاسلام حسینی با تشکر از همه نیروهای امنیتی و نیز نیروهای مردمی عاشق اباعبدالله الحسین در مواکب اربعین، افزود: از مسؤولان مربوطه و دولت مردان انتظار می رود که هزینه های مربوط به اربعین حسینی را یا حذف کنند یا این هزینه ها را به حداقل برسانند.

وی در ادامه ابراز داشت: زیارت امام حسین(ع) و پیاده روی به سوی بارگاه منور سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) یک دوره کاملا معرفتی عملی و بسیار با ارزش به شمار می آید.

امام جمعه دهدز تصریح کرد: در دنیا همین موضوع اربعین حسینی و این کنگره عظیم یک نمونه بارز هست که در هیچ جای دنیا و در هیچ دین و مذهبی اینگونه عظمت و شکوه را مشاهده نمی کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی دهدز با اشاره به استیصال دشمنان اسلام در مسئله اربعین حسینی، اظهار داشت: دشمنان اسلام و استکبار جهانی بدانند که این شور و شعور حسینی ملت ایران و شیعیان خالص جهان به هیچ وجه خاموش شدنی نیست و به اهداف شوم خودشان که محو فرهنگ اصیل و ناب شیعه است، نخواهند رسید.

حجت الاسلام حسینی در پایان بیان داشت: دشمنان شیعه همیشه در صدد بودند که ما را از اهداف و شعارهای حسینی و عاشورایی ما را دور کنند؛ اما به لطف خداوند و مقاومت ملت ولایت مدار ایران همیشه ناکام ماندند./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات