۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۳۵۷۱۴
نمایشگاه مطبوعات/ حجت الاسلام رنجبر:

رسانه‌های حوزوی باید به روز باشند

مدیر مؤسسه تبلیغ بین با تأکید بر ضرورت راه اندازی رسانه‌ها و نشریات تخصصی حوزوی، گفت: اگر رسانه‌های حوزوی مدرن بشوند، حوزه های علمیه ما نیز به‌روز می شوند.
اخبار حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام مرتضی رنجبر، مدیر مؤسسه تبلیغ بین الملل در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، نقش  رسانه‌های حوزوی را در جهت اطلاع‌رسانی اخبار درونی حوزه­های علمیه ممتاز ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌های حوزوی باید فعالیت­های خویش را  فراتر از طلاع‌رسانی اخبار حوزه های­علمیه جهتدهی کنند و در عرصه های نوین نیز حضور بیابند.

حجت الاسلام رنجبر ابراز داشت: حوزه های علمیه نسبت به تبلیغات رسانه‌های  وهابی به درستی عمل نکرده است؛ زیرا که طلاب در این زمینه احساس وظیفه نکرده­اند، اما رسانه‌های حوزوی میتوانند این احساس مسؤولیت را در میان طلاب ترویج کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از دغدغههای رهبر معظم انقلاب مدرن شدن حوزه های علمیه است، گفت: حوزههای علمیه و رسانه‌های آن مدرن و به­روز نیستند؛ هرچند طلاب روشنفکر در عرصه­های نوین فعالیت بسیاری میکنند، اما در حوزه­های علمیه به آنها بی­توجهی کامل می‌شود.

مدیر مؤسسه تبلیغ بین الملل  با بیان اینکه رسانه‌های در مخاطب‌شناسی ضعیف عمل کرده‌اند، افزود: رسانه‌های امروز تنها به بیان اخبار  و رصد مشکلات جامعه می­پردازند؛ اما راهکارهایی مناسب و تخصصی را برای حل آن مشکلات ارائه نمی‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت راه اندازی رسانه‌ها و نشریات تخصصی حوزوی، بیان داشت: اگر رسانه‌های حوزوی به­روز شوند، حوزههای علمیه ما نیز مدرن میشوند و می­توانند پاسخگوی مشکلات مردم باشند.

حجت الاسلام رنجبر خاطرنشان کرد: برخی طلاب خوشفکر به دنبال علمآموزی در عرصه­های نوین و ارائه آن به جامعه هستند، از این رو رسانه­های حوزوی در این عرصه می­توانند کمک­یار مناسبی برای مدیران حوزوی باشند./998/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات