۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۳۶۲۴۳
نمایشگاه مطبوعات؛

رویوران: پیمان بالفور برای حمایت رسمی انگلیس از تشکیل کشوری یهودی صادر شد

رویوران گفت: پیمان بالفور وعده‌ای بود که انگلستان در سال ۱۹۱۷ صادر و در آن به طور رسمی از تشکیل کشور یهودی در سرزمین فلسطین حمایت کرد.
حسین رویوران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین رویوران، کارشناس ارشد مسایل بین‌الملل در نشست علمی «بررسی 10 دولت داری حماس در فلسطین با نگاه به توافق آشتی ملی» که در تالار 4 بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تهران برگزار شد، به تشریح رویداد‌های تاریخی بیت‌المقدس پس از جنگ جهانی اول پرداخت.

رویوران در پاسخ به سوال خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس مبنی بر صحت اظهارات «بنیامین فریدمن» از رهبران یهودی ضدصهیونیسم در مورد ورود آمریکا به نبرد با آلمان در جنگ جهانی اول توسط صهیونیست‌ها، اشاره کرد و اظهار داشت:‌ بیانیه بالفور انگلیس در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت یهود بر فلسطین صادر شد.

وی افزود:  «ماردوخ» و «راکفلر» هر دو پشتیبان مالی بزرگ انگلیس و آمریکا در دو جنگ جهانی، از یهودیان صهیونیست و حامیان مهم تشکیل رژیم جعلی اسرائیل بودند.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در ادامه به طرح صهیونیست‌ها برای افزایش نفوذ و قدرت بر دولت‌های بزرگ جهان اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها به خاطر جمعیت اندک یهودیان جهان تصمیم گرفتند از طریق انحصار رسانه‌ای، سیطره بر سیستم بانکی بین‌المللی و نفوذ در نظام دانشگاهی کشورهای غربی بر تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های جهانی تأثیر بگذارند.

مدیر اسبق شبکه العالم خاطرنشان کرد: پیمان بالفور وعده‌ای بود که انگلستان در سال 1917 صادر و در آن به طور رسمی از تشکیل کشور یهودی در سرزمین فلسطین حمایت کرد.

وی یادآور شد: به سبب صدور این بیانه توسط «لرد آرتور بالفور» وزیر امور خارجه وقت بریتانیا به «بیانیه بالفور» و «وعده بالفور» مشهور شد.

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: چند روز قبل «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا با رد هر نوع پشیمانی یا عذرخواهی از صدور بیانیه بالفور، این اقدام را «اجرای دستور الهی» نامید و بر پشتیبانی همیشگی انگلیس از رژیم جعلی اسرائیل تأکید کرد./878/۲۰۱/ح

ارسال نظرات