۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۳۶۲۹۷

تأکید آیت الله موحدی کرمانی به رسیدگی مطالبات سپرده گذاران/ مسؤولان خدمتگزار مردم باشند

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مسؤولان، گفت: برای رضای خدا این انقلاب را حفظ کنید، به فریاد آنهایی که پول‌هایشان را سپرده‌گذاری کرده‌ و الآن سرگردان هستند برسید، تا مردم بفهمند که شما خدمتگزار هستید.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که باید آمریکا را در رأس خیانت‌‌کارها بشناسیم و خیانت او به کشور و ملت‌مان را قطعی بدانیم، گفت: هرگز نمی‌توان از اروپای همراه آمریکایی‌ها غافل شد و به آنها خوشبین بود.

وی با تأکید بر این‌که همراهی اروپا با آمریکا نشانه خیانت است، تصریح کرد: مسؤولان توجه داشته باشند که ما آن کشور اروپایی را که همراه آمریکا و برنامه‌هایش برنامه آمریکا است، آنها را هم دشمنان خود و دشمنان انقلاب می‌دانیم.

مسؤولان مراقب دسیسه‌های اروپایی‌ها باشند

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: چه بسا در بین افرادی که به عنوان یک سفر تجاری از اروپای خائن به ایران می‌آیند، جاسوس‌هایی در لباس تجارت باشند تا به مردم و نظام اسلامی ایران ضربه بزنند که مسؤولان باید به خوبی مراقب باشند.

وی گفت: طاغوت نمی‌آید چهره خود را آشکار کند، ظاهر خوبی نشان می‌دهد، تبسم می‌کند و لبخند می‌زند و می‌گوید که ما دوست شما هستیم و می‌خواهیم در کنار شما مشکلات را حل کنیم، درست است می‌خواهند مشکلات خود را حل کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که به تعبیر مقام معظم رهبری دست چدنی آنها را در زیر پوشش مخملی باید دید، اظهار داشت: مسؤولان باید بیدار و متوجه باشند و دقت کنند که البته بیدار هستند و من در این زمینه تأکید می‌کنم.

غیظ و عداوت دشمن را زیر تبسم و لبخندش ببینیم

وی با اشاره به این‌که دشمنان غیظ و عداوت خود را نسبت به نظام ما زیر تبسم و لبخند مطرح کرده‌اند، چه بسا پیشنهادی که می‌کنند به ظاهر چیز خوبی به نظر بیاید اما باید درون آن را نگریست و آن دشمنی را دید، تصریح کرد: به تعبیر قرآن شما از دست نظام عصبانی هستید، باشید و از این دشمنی و عداوت خود بمیرید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: آن حضرت می‌فرمایند که وقتی دشمن پیشنهاد آتش بس و صلح می‌دهد ابتدا بررسی کنید که آیا رضایت و مصلحت امت در آن این صلح هست یا نه و اگر این صلح را پذیرفتید، دیگر فکرتان راحت نباشد و صد در صد از دشمن بعد از صلحش برحذر باشید چه بسا پیشنهاد صلح می‌دهد که شما را غافل کند و در آن لحظه غفلت ضربه خود را کاری بر شما وارد کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که آقای ترامپ با این برنامه ابلهانه‌اش این معنا را به خوبی روشن کرد، افزود: هر چند قبلی‌ها هم همین‌گونه بودند اما این حرکت ابلهانه خوب این مسائل را روشن کرد که اینها چه عناصری هستند.

چنان به دشمن ضربه بزنید که نتواند توطئه کند

وی تصریح کرد: مبادا در مقابل دشمن حالت انفعال به خود بگیرید باید فعال باشید توطئه‌هایی که دشمن دارد به خوبی بشناسید و قبل از این‌که او بخواهد توطئه‌ای اعمال کند ضربه را وارد کنید که نتواند توطئه کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که اگر دشمن برای حمله برنامه و نقشه داشته باشد باید برنامه او را به خوبی بشناسیم و به او ضربه بزنیم، گفت: ما جنگ طلب نیستیم اما مقصود آن است که امت بیدار باشد و توطئه‌ها را بشناسد و قبل از این‌که دشمن دست به توطئه بزند نقشه او را نقش بر آب کند.

منافع آمریکا در خطر باشد تعهداتش را زیر پا می‌گذارد

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: برای طاغوت‌ها انسانیت، فضیلت و تقوا مطرح نیست، آنها اسلام، فضیلت، تقوا و پاکی را نه فهمیده‌اند، نه شناخته‌اند و نه پایبند به آن هستند و باور دارند؛ آنها به دنبال منافع خود هستند. آمریکا هرجا ببیند منافعش در خطر است فورا تعهدش را زیر پا می‌گذارد.

وی اظهار داشت: باید از رییس جمهور تشکر کرد که صریحا این مسأله را که می‌گویند دوباره مذاکره کنید، عجیب خواند و گفت که شما مذاکره‌ای که کرده‌اید زیر پا گذاشته‌اید باز هم توقع دارید که ایران با شما مذاکره کند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این مطلب که ما به دنبال انسانیت، تقوا، فضیلت و خدمت به خلق هستیم و آمریکا به دنبال ضربه زدن، کشتن، غارت کردن و سوزاندن است، خاطرنشان کرد: آب ما با آمریکا به یک جوی نمی‌رود و مذاکرات با این نیات کثیف آنها به انجام نخواهد رسید.

وی به آیه‌ای از قرآن کریم اشاره کرد و با بیان این‌که باطل را نشانه می‌گیریم و حق را محکم به باطل می‌زنیم مانند کسی که ضربه‌ای بر مغزش بزنند و مغز او را متلاشی ‌کنند که وقتی ضربه وارد شد دیگر از باطل خبری نخواهد بود، خطاب به ترامپ گفت که منتظر این روز باشد و بداند که این سخن مثل باطل است.

برخی به خود جرأت می‌دهند به بسیج و روحانیت ضربه بزنند

بخش دیگری از سخنان آیت‌الله موحدی کرمانی درباره حمله اراذل و اوباش به چند روحانی بود که وی در این زمینه متذکر شد: برخی به خود جرأت می‌دهند به بسیج و روحانیت ضربه بزنند و احیانا بکشند، مسؤولان مربوطه در این زمینه برنامه عمیق و حساب شده داشته باشند که به این جنایتکاران مجال داده نشود اینطور جنایات اعمال کنند.

وی همچنین در خطبه‌ دوم با اشاره به دستاوردهای اجلاس سران سه کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، از تحکیم هرچه بیشتر روابط، اعتراف به اقتدار نظام جمهوری اسلامی در میان کشورهای دوست و دشمن و احترام پوتین به نظام جمهوری اسلامی و شخص رهبری را به عنوان دستاوردهای این اجلاس نام برد.

ظلم در هر سطحی که باشد خطرناک است

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مسؤولان، گفت: برای رضای خدا این انقلاب را حفظ کنید، به فریاد آنهایی که پول‌هایشان را سپرده‌گذاری کرده‌ و الآن سرگردان هستند برسید، تا مردم بفهمند که شما خدمتگزار هستید.

وی افزود: حقوق برخی مسؤولان را به ۱۷ میلیون تومان رساندید اما آیا فکر حقوق آن کارگری که در اعماق زمین‌ها به کار مشغول است و به فکر بیچارگان و کسانی که نمی‌توانند نسخه داروی خود را بگیرند و یا خانه حتی اجاره‌ای داشته باشند، هستید.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که ظلم اقسام مختلف دارد و تنها سر بریدن مظلوم از سوی داعش نیست، تصریح کرد: ظلم در هر سطحی که باشد خطرناک است./920/۲۰۱/ح

ارسال نظرات