۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۳۶۶۳۴
اربعین؛

پیاده روی اربعین حسینی پدیدآورنده فرهنگ واحد دینی است

امام جمعه قشم با تاکید بر اینکه تفکر و آرمان حسینی هدف و شعار مشترک زائران اربعین حسینی باشد گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی پدیدآورنده فرهنگ واحد دینی است که دشمن نیز به عظمت آن اذعان دارد،
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت و فضیلت زیارت اربعین حسینی گفت: ‌بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا و عاشورا روز به روز جریان حسینی پررنگتر و جریان یزیدی نابود می شود .

وی افزود: قیام امام حسین (ع) برای آزادگی بود و امروز پیروان امام حسین (ع) راه آن امام همام را بصیرت بالا ادامه می دهند.

امام جمعه قشم، اربعین حسینی را بزرگترین تجمع دینی جهان خواند و تصریح کرد: امروز زائران امام حسین (ع) فقط شیعه و سنی و فقط مسلمانان نیستند و بلکه غیرمسلمانان هم در این تجمع عظیم دینی حضور دارند .

حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه جریان حسینی جریان غالب در جهان خواهد بود ابراز داشت: کنگره عظیم مسلمانان در اربعین حسینی عظمت اسلام را برای جهانیان به ‌نمایش می ‌گذارد و چهره دروغین اسلام داعش و انگلیس را نشان می دهد . 

وی به اعتراف دشمن به عظمت اجتماع اربعین حسینی(ع) اشاره داشت و افزود: در این اجتماع مذهبی مردم از کشورها و دین های مختلف حضور می یابند و از این رو فرهنگ امام حسین(ع) پیوند دهنده مذهب هاست که به سوی یک هدف در حرکت هستند.

امام جمعه قشم، با عبدالله خواندن حضرت سیدالشهدا (ع) افزود: امام حسین (ع) به واسطه عبودیت به شخصیتی ماوراء تاریخی و بین المللی مبدل شده است که به تمام بشریت تعلق دارد.

حجت الاسلام جوکار، تفکر و آرمان حسینی را هدف و شعار مشترک حاضرین در اربعین عنوان و با بیان اینکه اجتماع بزرگ اربعین حسینی پدیدآورنده فرهنگ واحد دینی است که دشمن نیز به عظمت آن اذعان دارد، گفت: اربعین تیر خلاصی بر پیکره داعش است، امید است تا دو ماه آینده اثری از این گروهک تکفیری بر جای نماند.

امام جمنعه قشم، همایش پیاده روی اربعین حسینی را تجلی یکپارچگی، اقتدار و بزرگی جهان اسلام دانست و تصریح کرد: اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین حسینی بزرگ ترین اجتماع بشری درطول تاریخ بوده و اتحاد بین مسلمین و سایر مذاهب را به همرا دارد.

وی با بیان اینکه دشمن فضایی ایجاد کرده تا بین این نسل و مکتب عاشورا فاصله بیندازد، تاکید کرد: دشمن قصد دارد با استفاده از فضای مجازی و فناوری های جدید نوجوانان را از عاشورا، انقلاب اسلامی، راه شهدا و ولایت فقیه جدا سازد و از این رو برنامه هایی با هدف شست و شوی فکری فرزندان کشور طراحی و در دنیا منتشر می کند تا این نوجوانان حتی دست به خودکشی بزنند./۸۵۱/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات