۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۳۶۶۹۸
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان:

تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند همکاری دوجانبه است

حجت الاسلام حاجیلویی گفت: جلسات مربوط به وحدت حوزه و دانشگاه بهتر است دوطرفه برگزار شود، برای مثال ۱۶ آذر ماه جلسه ای در دانشگاه برگزار شود و ۲۷ آذر دانشگاهیان در حوزه علمیه در جلسه ای برای هم فکری شرکت کنند.
مهدی حاجیلویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی حاجیلویی عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان عصر امروز در جلسه شورای عالی بسیج طلاب و روحانیان استان همدان بیان داشت: متاسفانه بعد از گذشت چهل سال از انقلاب مساله وحدت حوزه و دانشگاه امری تئوری باقی مانده و در برگزاری همایش هایی نا کارآمد خلاصه می شود.

وی تصریح کرد: گرچه در راستای مساله وحدت حوزه و دانشگاه فعالیت های زیادی همانند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم انجام شده اما تا کنون نتوانسته ایم این وحدت را ایجاد کنیم که طبیعتا بخشی از این مسایل به خود حوزه مربوط می شود.

حجت الاسلام حاجیلویی گفت: امروزه چهار میلیون ۳۴۸ هزار و ۳۸۳ نفر دانشجو در دانشگاه های کشور وجود دارد و در دانشگاه های همدان ۸۸ هزار و ۴۲۷ نفر دانشجو در حال تحصیل در رشته های مختلف علمی هستند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بالغ بر پنج هزار دانشجوی خوابگاهی در شهرستان همدان در حال تحصیل هستند، که طبیعتا حوزه علمیه باید برای این ظرفیت عظیم نیروی جوان محصل برنامه مناسبی داشته باشد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در دانشگاه بوعلی سینای همدان سالانه در رشته معارف، 200 واحد تدریس می شود و به تعبیری دیگر هفته ای 100 جلسه درس دین و معارف به دانشجویان درس داده می شود.

وی در ادامه افزود: حوزه های علمیه باید خیلی زود تر در دانشگاه های کشور حاضر می شدند زیرا اکثر دانشجویان پذیرای مطالب معنوی و معارفی هستند و این نیاز در دانشگاه دیده می شود.

حجت الاسلام حاجیلویی گفت: من معتقدم برای مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه مناسب است که در فضایی ویژه بین طلاب و تشکل های دانشجویی همانند انجمن های اسلامی معتدل و مستقل، بسیج و نهاد رهبری جلساتی در باب وحدت برگزار شود.

وی در پایان گفت: جلسات مربوط به وحدت حوزه و دانشگاه بهتر است دوطرفه برگزار شود، برای مثال 16 آذر ماه جلسه ای در دانشگاه برگزار شود و 27 آذر دانشگاهیان در حوزه علمیه در جلسه ای برای هم فکری شرکت کنند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات