۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۳۶۸۸۹
امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

ایران‌هراسی؛ شگرد آمریکا برای فروش تسلیحات به کشورهای عربی

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: برخی از سران اروپایی با تبعیت از ترامپ، به دنبال اجرای سناریویی جدید علیه توان موشکی ایران هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در یادواره 267 شهید زن استان با بیان این‌که اهمیت نقش بانوان در دوران دفاع مقدس کمتر از رزمندگان حاضر در خط مقدم نبوده است، اظهار داشت: به یقین رزمندگان سلحشور و شجاع جنگ تحمیلی در دامن مادرانی زینبی پرورش یافته بودند.
وی با بیان این‌که بانوان هم در میدان نبرد و هم در پشت جبهه‌های جنگ هشت ساله علیه رژیم بعث عراق، نقشی ماندگار در تاریخ معاصر کشور از خود به یادگار گذاشته اند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین توطئه های دشمن در قالب جنگ نرم؛ بیگانه شدن بانوان از هویت و اصالت خود است؛ استکبار می‌خواهد همان نگرش ابزاری که در غرب نسبت به زنان حاکم است، در ایران اسلامی پیاده شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به آیات، احادیث و روایات متعدد وارده نسبت به اهمیت نقش همسران و مادران شهید در تعالی اسلام و مکتب تشیع گفت: اگر امروز در امنیت و اقتدار کامل به سر می بریم و در عرصه های گوناگون داخلی و بین المللی می توانیم با سربلندی حرف خود را به گوش جهانیان برسانیم؛ به برکت خون شهدایی است که دامن مادرانی حسینی تربیت شدند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: اگر مسؤولان نظام با افتخار در مجامع بین المللی به راحتی از مشکلات و مسائل کشور سخن می گویند و  امنیت به طور کامل در کشور برقرار است، همه را مدیون خون شهیدان هستیم؛ باید به این حقیقت آگاه بود که رمز بقای نظام و اقتدار کشور تنها در تقویت روحیه ایثار، جهاد  و شهادت‌طلبی است.
وی با اشاره به این‌که تهدیدات توخالی استکبار جهانی علیه نظام اسلامی ایران؛ نشان از ضعف، درماندگی و انفعال دشمنان است، گفت: غرب به بهانه های مختلف تلاش می کند با اعمال محدودیت، توانمندی دفاعی و موشکی ایران را بکاهد؛ غافل از این‌که قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران با تکیه بر دانش بومی و همت جوانان کشور حاصل شده است.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که برخی از سران اروپایی با تبعیت از ترامپ، به دنبال اجرای سناریویی جدید علیه توان موشکی ایران هستند، افزود: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست، چنانکه تجربه هشت سال دفاع مقدس و آتش افروزی های کشورهایی غربی در منطقه و حمایت آن ها از داعش نشان داد که باید هر لحظه آماده تهدید برخواهان نظام باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که ایران‌هراسی یکی از مهم‌ترین شگردهای غرب و آمریکا در منطقه برای فروش تسلیحات به کشورهای عربی بوده است، تصریح کرد: آمریکا به دنبال تکرار تجربه خلع سلاح و حمله به ایران است، اما ملت اجازه زورگویی و زیاده خواهی را به بیگانگان نخواهد داد./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات