۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۳۷۲۰۸
اربعین؛

پاکی رمز ماندگاری نهضت عاشورا است

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: رمز ماندگاری نهضت امام حسین(ع) پاکی است؛ یعنی این نهضت آنقدر پاک است که یک ذره غبار نتوانسته در طول تاریخ بر روی آن بنشیند.
حال و هوای کربلا در آستانه اربعین حسینی

حجت الاسلام علی اعلایی بنابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین عنوان کرد: راهپیمایی اربعین یک مانور برای ماندگاری نهضت امام حسین(ع) و ادامه این نهضت است.

وی افزود: در واقع این حماسه عظیم برای مکتب تشیع مانوری است که نشان دهنده قدرت این مکتب است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این حماسه عظیم برکات مختلفی دارد که یکی از آنها نزدیک شدن مردم به معنویات در دورانی است که این همه فساد وجود دارد و فرصت خوبی که مردم خود را به معنویت مجهز کنند.

وی پاکی را رمز ماندگاری نهضت عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری نهضت امام حسین(ع) پاکی است؛ یعنی این نهضت آنقدر پاک است که یک ذره غبار نتوانسته در طول تاریخ بر روی آن بنشیند.

حجت الاسلام اعلایی بنابی ادامه داد: یعنی این نهضت از لحاظ فرهنگی، معرفتی و سیاسی و از هر جهتی پاک است و وقتی چیزی پاک بود همیشه باقی خواهد ماند و شاید در برهه ای مشتری نداشته باشد ولی در امتداد زمان مشتری خود را پیدا خواهد کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تأکید کرد: راهپیمایی اربعین تلنگری برای جهان، مردم، کشورهای مختلف و مردم آزاده است که به فکر بیفتند که اصلاً امام حسین که بوده و ویژگی این نهضت چیست که اینگونه می تواند بیدار کننده باشد.

وی ابراز کرد: البته نکته مهم این است که باید از این ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده کرد و این جریان باید به بهترین شکل مدیریت شود.

حجت الاسلام اعلایی بنابی در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان می توانند از این مکتب درس را بگیرند که اگر خوب کار کنند همیشه طرفدار خواهند داشت و مردم هم باید درس سالم زندگی کردن را یاد بگیرند و سعی کنند سلامت خود را از جهات مختلف حفظ کنند./1324/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات