۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۳۸۳۵۶
در مسجد اعظم اهواز؛

افتتاحیه مرحله دوم دوره تربیت طلبه انقلابی برگزار شد

افتتاحیه مرحله دوم دوره تربیت طلبه انقلابی با حضور طلاب علاقه مند و اساتید در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.
طلبه انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، افتتاحیه مرحله دوم دوره تربیت طلبه انقلابی با سخنرانی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در این مراسم که با مرثیه سرایی حجت الاسلام روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) همراه بود، حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه امام خمینی(ره) اهواز، حجت الاسلام سید حسین مرادپور، مسؤول برگزاری دوره تربیت طلبه انقلابی و حجت الاسلام روانبخش به سخنرانی پرداختند.

مسؤول برگزاری دوره تربیت طلبه انقلابی با بیان اینکه مرحله دوم دوره تربیت طلبه انقلابی چهارشنبه شب های هر هفته از ساعت 19 تا 21:30 و در مدت دوازده هفته برگزار می شود نخستین جلسه آن هفته آینده خواهد بود و در خلال امتحانات نیمسال اول تحصیلی کلاس ها دوره تعطیل می شود.

حجت الاسلام مرادپور با بیان اینکه در این دوره کلاس نقد وهابیت برگزار خواهد شد، افزود: اساتید مرحله دوم دروس معرفت شناسی از سوی مؤسسه تخصصی فلسفه اسلامی اهواز حضور خواهند یافت و استاد درس مقابله با وهابیت حجت الاسلام خضر از اساتید مطرح استان و طوری برنامه ریزی شده که طلبه ها از محضر این استاد بهره مند خواهند شد.

لازم به ذکر است، دوره تربیت طلبه انقلابی طی ده سال متوالی در خوزستان برگزار می شود و تابستان امسال نخستین مرحله آن برگزار شد و مباحث خداشناسی، فلسفه حقوق و اخلاق، مباحث اخلاقی، معرفت شناسی، طرح کلی اندیشه اسلامی، جریان شناسی «جریان شناسی جریان های غیرهمسو با انقلاب اسلامی» در آن تدریس شد.

جریان شانسی فکری، فرهنگی، گروه ها و احزاب سیاسی داخلی پیش و پس از انقلاب اسلامی، سلسله همایش های مرتبط با مسائل روز از جمله سند 2030، قراردادهای بسته شده دولت با شرکت ها و کشورهای خارجی در نخستین دوره برای طلبه های پایه اول تا درس خارج و براساس سطح بندی پایه های تحصیلی تشریح و تبیین شد.

لازم به ذکر است، مرحله اول دوره تربیت طلبه انقلابی از 20 تیرما تا 5 مردادماه در مدرسه امام خمینی(ره) اهواز و برای برادران برگزار شد./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات