۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۳۸۷۹۹
آیت الله علم الهدی:

مصیبت انحراف خط ولایت بالاتر از مصیبت عاشورا است

امام جمعه مشهد گفت: مصیبت انحراف خط ولایت بالاتر از مصیبت عاشورا است چراکه مصائبی که در روز عاشورا برای سیدالشهدا علیه السلام و یاران وفادارش رخ داد، مولود فاجعه انحراف خط ولایت پس از رحلت پیامبر(ص) در سقیفه بود.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی گفت: می‌توان اهمیت و عظمت مصیبت رحلت پیامبر(ص) و روز پس ازآن را از مصیبت روز عاشورا بالاتر دانست زیرا مصائبی که در روز عاشورا برای سیدالشهدا علیه السلام و یاران وفادارش رخ داد، مولود فاجعه امروز بود.

وی تصریح کرد: به گفته علامه امینی در کتاب الغدیر با تکیه بر اسناد معتبر غیرشیعی، ثابت می شود که در روز دوم رحلت پیامبر اکرم(ص)، به در خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هجوم آوردند و آن را به آتش کشیدند و دختر پیامبرخدا را میان در و دیوار مضروب کردند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این حادثه این است که چرا مردم آن زمان با شناخت کامل و مفصلی که از شخص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امیرمومنان علی(ع) داشتند اجازه دادند با خانه ای که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هر روز به استناد روایات اهل سنت، هنگام مشرف شدن به مسجد جهت ادای نماز صبح به آن سلام می داد، اینگونه رفتار کنند.

امام جمعه مشهد با طرح این پرسش که آیا مردم واقعا پیامبر(ص) و امیرمؤنان علی(ع) را نمی شناختند که دست به چنین کاری زدند و یا تماشاچی بودند، اظهار کرد: غفلت و ناآگاهی مردم بزرگترین و خطرناک ترین حربه دشمن است با استفاده از آن می تواند رهبری لیبرالی و استکباری را جایگزین رهبری دیکته شده خدا کند.

وی افزود: عده ای بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم سریع دور هم گرد آمدند و گفتند ما رهبری دیکته شده نمی‌خواهیم بلکه مردم باید رهبر سرنوشت خود باشند؛ اگر شخصی بلند می شد و سخنی از فعل حرام و حلال پیامبر بیان می‌کرد می‌گفتند این ضد مردم است، این انحصار طلب هست. دیگر کسی جرات نمی کرد بگوید  در خانه فاطمه را آتش زدیم.

آیت الله علم الهدی گفت: امروزه دشمن با هزاران افترا و شیطنت های رسانه ای استعماری، در پی تخریب و مخدوش نمودن چهره های ولایی و رهبر جهان اسلام هستند تا امامت و رهبری را خارج کرده و به اسم سرنوشت مردم خود را مسلط کنند.

وی اضافه کرد: دشمن امروز می‌داند که از نظر نظامی با مدرن ترین امکانات هم نمی‌تواند بر ما چیره شود لکن درصدد است از همان توطئه های زمان پیامبر اکرم یعنی ناآگاهی و بی بصیرتی مردم استفاده کرده و اجازه نمی دهد مردم ریشه اتفاقات را متوجه نشوند اما عقل و درک مردم چنان ارتقا پیدا کرده است که همچون مردمان آن زمان مورد غفلت رهبری دیکته شده دلار و یورو  یا استکبار قرار نمی گیرند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: جهل مردم وضع را به جایی می رساند که بعد از هزار و 400 سال دنیای اسلام هنوز انسجام پیدا نکرده است؛ به خاطر یک نادانی و عدم درک سیاسی بود که مردم پس از رحلت پیامبر(ص) بازیچه  عملیات  یک حزب 25 نفره شدند.

وی تأکید کرد: ما هم حواسمان باشد محرم و صفر برای گریه کردن برای گذشته نیست بلکه برای فهمیدن و راهگشایی، بصیرت دهی و شناختو راه حق است./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات