۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۳۹۲۷۰
نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی:

سازمان اوقاف باید پیشگام در حوزه اقتصاد مقاومتی باشد

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سازمان اوقاف باید پیشگام در حوزه اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با یک طراحی حساب شده در مسیر توسعه اقتصادی کشور به ویژه در موضوع اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی، وارد شود و بخشی از بار این مسؤولیت را به دوش بگیرد.
حسین نیازآذری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حسین‌نیاز آذری، نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با جمعی از فعالان حوزه وقف با اشاره اهمیت و جایگاه این سنت حسنه، گفت: وقف یکی از اهرم‌های مهم اقتصادی و اجتماعی در اسلام است که واقفان با شناسایی و اهمیت نیازهای جامعه در جهت رفع مشکلات و آسیب ها به این حسنه و امر مهم خیر اقدام می کنند.

وی یکی از اثرهای وقف را کاهش آسیب هایی اجتماعی عنوان کرد و افزود: با توجه به طراحی دقیق و پیچیده دشمنان در حوزه اقتصادی برای به شکست کشاندن و تضعیف نظام اسلامی، وقف باید پیشگام در حوزه اقتصاد مقاومتی باشد.

رییس مجمع نمایندگان مازندران به نقش مهم مراکز دینی و مذهبی در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک  مجموعه چند جانبه سیاستی است که فرهنگ نقش زیر بنایی را در آن ایفا می کند و لذا با توجه به پیوسته بودن حوزه اقتصاد و فرهنگ در وقف، باید شاهد رویکرد اقتصاد مقاومتی در مجموعه اوقاف باشیم.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه با یک طراحی حساب شده در مسیر توسعه اقتصادی کشور به ویژه در موضوع اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی، وارد شود و بخشی از بار این مسؤولیت را بر دوش بگیرد.

نیازآذری بر لزوم توجه واقفان و فرهنگ سازی در زمینه اشتغال و توانمند شدن جوانان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد و اظهار داشت: جامعه معنوی، توام با نشاط، سلامت و کارآمدی یک جامعه آرمانی در اسلام است و دستگاه های فرهنگی باید به فرهنگ سازی در این افق بپردازند.

وی با اشاره به تعداد بالای وقف در مازندران به ویژه شهرستان بابل، گفت: مازندران دیار فرهنگ و مردم علوی است و موضوع وقف در این استان به ویژه شهرستان بابل از دیرباز نهادینه شد تا با تبیین فرهنگ دینی بر اساس آموزه های اهل بیت(ع) همچنان شاهد جامعه ای مبتنی بر باورهای عمیق مذهبی باشیم.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان نفوذ سازمان اوقاف و امور خیریه در امکان دینی و مذهبی، تصریح کرد: با توجه به عمق و پهنه گسترده فعالیت های اداره اوقاف و امرو خیریه به ویژه امام زادگان، انتظار می رود تا برنامه ای در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و آموزش همگانی با محوریت اماکن مذهبی در سطح جامعه تدارک دیده شود.

نیازآذری ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این که بقاع متبرکه قطب فرهنگی و اجتماعی در هر منطقه تبدیل شود، آموزش سبک زندگی اسلامی و مقابله با کاهش آسیب های اجتماعی یک نیاز ضروری است که اوقاف و امور خیریه در این زمینه برنامه ریزی کاربردی انجام دهد.

رییس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به ابراز رضایت از فعالیت های انجام شده از سوی اوقاف، خاطرنشان کرد: نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با حساسیت فعالیت‌ و برنامه‌های اوقاف و امرو خیریه استان مازندران را پایش می‌کنند و با توجه به کارهای صورت گرفته از خدمات واقفان نیک‌اندیش و مساعی خادمان وقف در استان رضایت دارند اما این به معنای غافل شدن از ظرفیت های مغفول مانده در این حوزه نیست./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات