۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۴۰۴۸۵
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان:

طلبه موفق باید پژوهشگر باشد

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق گفت: پژوهش از راه های تولید علم است و طلبه با توجه به رسالتی که بر دوش دارد برای انجام رسالت خود باید یک پژوهشگر موفق باشد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان، صبح امروز در همایش علامه حلی در خرم آباد، گفت: پژوهش مقوله ارزشمندی است که نقش آن در عرصه های مختلف چشمگیر بوده و موجب پیشرفت کشور در عرصه های مختلف است.

وی با بیان اینکه از شاخصه های توسعه و پیشرفت فعالیت های پژوهشی است، افزود: آنچه امروز به عنوان پیشرفت علوم در دوره های گوناگون تاریخ می شناسیم، حاصل تلاش افرادی است که رویکرد پژوهشی داشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان در ادامه اظهار داشت: حوزه های علمیه با تلاش و پیشرفت در حیطه علوم عقلی و نقلی یکه تاز میدان بوده و خدمات بزرگی در جامعه ارائه داده اند که مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه با توجه به رسالت خود در محور تعلیم و تعلم، تبلیغ، تهذیب، مدیریت دینی فعالیت دارند، عنوان داشت: اگر طلبه ای بخواهد موفق باشد، باید در این موارد پژوهشگر باشد و به موضوع های پژوهش توجه داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه پژوهش زیربنای مسائل علمی و آموزشی در حوزه است، ادامه داد: یکی از راه های عملی برای تولید علم، تقویت پژوهش است و طلبه با توجه به رسالتی که در حوزه علمی، تحصیلی و تبلیغی بر دوش دارد باید با انجام فعالیت های پژوهشی در انجام رسالت های خطیر خود نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره علامه حلی زمینه شکوفایی و شناسایی استعدادهای پژوهشی طلاب را فراهم آورده است، گفت: طلبه با ارائه آثار پژوهشی خود جرأت قلم زدن پیدا کرده است و برای ارتقا و شکوفایی استعدادهای پژوهشی خود تلاش می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به ارسال 311 اثر از حوزه علمیه خواهران به جشنواره علامه حلی بیان کرد: از این تعداد هشت نفر برگزیده و 26 نفر شایسته تقدیر بوده و دو مدرسه علمیه خواهران لرستان نیز بیشترین اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند./9459/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات