۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۴۰۴۹۵
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

بی‌حجابی برخلاف فطرت بشری است

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بی‌حجابی و بی‌عفتی به اندازه تولید سلاح‌های کشتار جمعی خطرناک و بر خلاف طبیعت و فطرت بشری است.
خرمشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خرمشاد عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی امروز در همایش ملی نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با طرح چندین سوال درباره حجاب و عفاف مبنیی بر اینکه چرا درباره عفاف و حجاب سخن گفته می شود، ‌گفت: چرا عفاف و حجاب وارد فصل خزان شده است، آیا آفت حجاب و عفاف منشأ درون اجتماعی یا برون اجتماعی دارد، آیا غرب خاستگاه این آفت نبوده است آیا غرب بدون حجاب بدون عفاف نشده است، آیا غرب با بی حجابی و زنان غرب عریان امروز در امنیت و آسایش قرار دارند این موارد همه سوالاتی است که باید پاسخ داده شود.

خرمشاد عنوان کرد: آیا شکایت نامه زنان سیاستمدار غربی و فاجعه تجاوز به زنان نماینده در ایالات متحده آمریکا، راهپیمایی دانشجویان انبوه زنان پیوسته به کمپین meto از خرسندی یا نفرت و شوربختی حکایت دارد، آیا تمدن غرب فقط حجاب و عفاف را دچار بحران کرده است یا در ابعاد دیگر هم بحران ایجاد کرده است.

خرمشاد اظهار داشت: تمدن غرب در بخش سخت‌افزاری خدماتی برای بشریت داشته اما در کنار این خدمات دیدگاه غرب نسبت به بشریت آفت‌ها و صدمات فراوانی دارد که به علت حرکت بر خلاف طبیعت و فطرت بشر و پیروی از لذت جویی و منفعت طلبی زودگذر بوده است.

وی درباره اینکه در غرب چگونه پیشرفت و تکنولوژی با انحراف جمع شده است، بیان داشت: تمدن غرب بدون توجه به فطرت و طبیعت صرفا با نگاه لذجویی، منفعت‌طلبی بر مبنای خودخواهی دنبال صنعت و پیشرفت رفت که امروز شاهد بحران در بخش های مختلف آن هستیم که یک نمونه آن را به شکل کشتار مردم توسط آنها در کشورهایی نظیر یمن، افغانستان و منطقه غرب آسیا شاهد هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بیان داشت: بی‌حجابی و بی‌عفتی به اندازه تولید سلاح‌های کشتار جمعی خلاف طبیعت و فطرت بشری است، غرب ماده را پرورش داده اما معنا را از آن برداشته است به همین دلیل تمدنی مخرب در ابعاد گسترده را به بشریت ارائه داده است.

خرمشاد گفت: زمینه‌های درون اجتماعی در جامعه ما نیز سبب نفوذ فرهنگی تمدن غرب بر کشور ما نیز شده است، ارتباط ما به عنوان تمدن فرودست سبب شد که غرب به عنوان تمدن فرادست آفات فرهنگی خود را به ما تحمیل کند.

وی ابراز کرد: در علم نباید هست ها را نادیده گرفت، هست انسان بر فطرت و طبیعت بنا شده است که حذف آنها سبب شکست او می‌شود، امروز در تمدن غرب عینیت فطرت و طبیعت نادیده گرفته شده است و همین آفت‌های زیادی را ایجاد کرده که در ابعاد مختلف از جمله حجاب و عفاف آن را شاهد هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: بازگشت به فطرت و طبیعت تنها راه حل رفع مشکلات در زمینه حجاب و عفاف این مشکل است.

خرمشاد عنوان کرد: تمدن مهدوی پیشرفت مادی را در اوج خود دارد اما در عین حال به معنا هم در بالاترین حد توجه دارد، در این تمدن است که مصون سازی پیشرفت مادی با پشتوانه معنوی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در حوزه عفاف و حجاب باید موضع پدافندی داشته باشیم، فجایع و رسوایی تجاوز به زنان در ارتش آمریکا، دانشگاه‌های غرب، دنیای هنر و سینما یا کمپینmeto  نتیجه فاصله گرفتن غرب از حجاب و عفاف است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بیان داشت: حجاب و عفاف صرفا برای زن نیست بلکه افزون بر زن برای مردان هم هست، کسانی که در غرب به زنان تجاوز کردند انسان های بدوی نبودند بلکه مصداق دزدانی هستند که گزیده می‌برند.

خرمشاد گفت: باید فطرت را باور کرد و بر اهیمت آن صحه گذاشت، قلعه عفاف و حجاب حریم زنان را از حرامیان مصون می‌کند، امروز غرب از ناحیه بی حجابی و عدم عفت ضربات زیادی خورده است، اقناع موجود در تفکر اسلامی توان یارگیری در غرب را پیدا کرده است بدون شک آینده به فطرت و طبیعت تعلق دارد.

وی ابراز کرد: شما فرزندان تمدن نوین اسلامی تلاش می کنید تمدنی مادی و معنوی فطرت محور را بنا نهید حرفتان شنونده خواهد داشت، بنابراین باید تلاش بین المللی برای ارزش حجاب و عفاف داشته باشید./807/پ201/ب1

ارسال نظرات