۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۴۰۵۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تعامل سازنده بین علمای شیعه و سنی سبب تقویت وحدت می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تعاملات و مراودات سازنده بین مسلمانان به‌ویژه علمای شیعه و سنی سبب تقویت وحدت امت اسلامی و یأس دشمنان می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته وحدت، اظهار داشت: هفته وحدت یکی از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) و محصول انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین کارهای کلیدی و اساسی امام ایجاد وحدت کلمه بین مسلمان ایران و جهان بود، خاطرنشان کرد: امام راحل با ایجاد وحدت در بین اقشار و اقلیت‌های مذهبی داخل و خارج از ایران اسلامی دل‌ها را به هم نزدیک کرد و به تقویت اراده‌ها برای مقابله با مستکبران عالم پرداخت.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: وحدت بین امت اسلامی در همه دوران اعم از دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی قابل مشاهده است.

وی تأکید کرد: مسأله وحدت موضوعی بسیار مهم و محوری برای امت مسلمان در سرتاسر جهان است؛ زیرا اگر وحدت تقویت شود، دشمنان در مقابل ایمان، اراده و وحدت مسلمانان زانو خواهند زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حضور تعدادی از علمای شیعه و اهل تسنن لبنانی در هفته وحدت، افزود: وحدت بین علمای شیعه و سنی در کشور لبنان بسیار قوی و برگرفته از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری و وحدت مسلمانان ایران است.

وی اضافه کرد: باید علمای شیعه و اهل تسنن بسیار هوشیارانه عمل کنند؛ چراکه دشمنان در تلاش‌اند با ایجاد تفرقه و نفاق، بین مذاهب اسلامی آشوب برپا کنند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: علمای شیعه و اهل تسنن وظیفه دارند با نگاهی عمیق و آینده‌نگرانه در برابر توطئه‌های دشمنان جبهه‌گیری کنند و مسمومیت‌های ایجاد شده در تفکرات مردم اعم از شیعه و سنی را برطرف کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات