۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۴۰۷۸۰
نهم آذرماه؛

معنویت مدرن در قم نقد و بررسی می‌شود

نشست علمی «نقد و بررسی معنویت مدرن» از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی با حضور کارشناسان خبره این عرصه برگزار می‌‌شود.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نشست علمی «نقد و بررسی معنویت مدرن» از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد و عنوان داشت: در این نشست علمی کارشناسان محترم حجج اسلام سید احمد غفاری قره باغ عضو گروه فلسفه علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی و محمد جعفری دانشیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی می پردازند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به برخی محورهای این نشست علمی ابراز داشت: در حقیقت سخنرانان می خواهند به چند سؤال عمده پاسخ بدهند از جمله این که پروژه معنویت و عقلانیت یا معنویت مدرن چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟ و آیا اساسا معنویت مدرن در معنادهی به زندگی کارآمد است؟

وی بررسی نقش بدیل ناپذیر شریعت در معنویت، نقش معنویت مدرن در آرامش و شادی و امید  و همچنین سازو کار معنویت دینی برای تأمین بهداشت روان را از دیگر محورهای این نشست بزرگ علمی دانست و تأکید کرد: دبیر علمی نشست «نقد و بررسی معنویت مدرن» را حجت الاسلام جواد گلی بر عهده خواهد داشت.

خراسانی در ادامه از پخش آنلاین این نشست از سایت مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد و یادآور شد: البته نشست علمی «نقد و بررسی معنویت مدرن» همانند همه نشست های مجمع به صورت ویدئو کنفرانس از شعبه مشهد نیز به صورت زنده پخش می شود و علاقه مندان در این شهر مقدس نیز می توانند از این نشست بهره ببرند.

وی در پایان با بیان این که شرکت در این نشست برای عموم برادران و خواهران آزاد است، خاطرنشان کرد: این نشست علمی صبح فردا پنج‌شنبه نهم آذرماه از ساعت 8:30 تا 11 صبح در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم واقع در خیابان 19 دی کوچه شماره 10 برگزار می شود./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات