۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۴۰۹۸۵
مدیرکل اوقاف لرستان:

استفاده از ظرفیت حوزه و روحانیت لازمه تبیین و ترویج فرهنگ وقف است

مدیرکل اوقاف لرستان با تأکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ وقف برای رفع مشکلات جامعه، گفت: در این راستا از ظرفیت حوزه و روحانیت استفاده می شود.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت فرهنگ وقف و تبیین این مهم برای رفع مشکلات جامعه بیان داشت: نهادینه سازی فرهنگ وقف امری مهم برای حیات جامعه است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات جامعه در عرصه فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی نیازمند نهادینه سازی فرهنگ وقف و هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه هستیم، افزود: در این زمینه از ظرفیت حوزه و روحانیت بهره مند می شویم.

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان نقش حوزه و روحانیت در تبیین، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ وقف عنوان داشت: ابتدا باید نیازهای جامعه در زمینه های مختلف شناسایی و نیت واقف را به سمت این نیازها هدایت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه وجود فرهنگ وقف در جامعه نشان از نگاه همه جانبه دین اسلام به مسائل اجتماعی را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: رفع نیازهای جامعه نیازمند بصیرت بخشی و تبلیغ به موقع و اثر گذار است و در این راستا حوزه و روحانیت با توجه به رسالت خطیری که در زمینه روشنگری در جامعه بر دوش دارند باید به خوبی ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه آگاه بخشی به مردم در راستای ارتقای فرهنگ وقف و رشد موقوفات نقش آفرین است، گفت: افزون بر ظرفیت حوزه و روحانیت اصحاب رسانه با اطلاع رسانی و بیان نیازهای جامعته می توانند یاری گر اوقاف و امور خیریه باشند.

وی از ثبت وقف های جدید در هفته وقف در استان لرستان خبر داد و گفت: در این ایام شاهد ثبت ۱۲ وقف منفعتی و انتفاعی بوده ایم./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات