۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۴۱۸۹۰

جشنواره سراسری «ترنم آسمانی» به کار خود پایان داد

دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» در تبریز با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
ترنم آسمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در اختتامیه دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» در تبریز اظهار داشت: این جشنواره نمونه بارزی از همدلی فعالان قرآنی در جریان‌سازی فرهنگی بوده است.

وی با اشاره به این‌که جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی طارق اجرایی شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره در راستای تبیین و توسعه معارف و تعالیم قرآنی، استفاده از ظرفیت بی‌بدیل هنر در تبیین ارزش‌های دینی، تعالیم و معارف قرآنی برگزار شد.

محمدپور با اشاره به سطح کیفی مطلوب جشنواره و استقبال هنرمندان سراسر کشور گفت: ۲۸۵ اثر، با کیفیت بسیار بالا به دومین جشنواره سراسری ترنم آسمانی ارسال شده بود که نسبت به دور نخست جشنواره هم به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد قابل توجه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که کشف استعدادهای قرآنی و امکان حمایت و همراهی با برگزیدگان لز جمله ویژگی‌های دومین دوره جشنواره بوده است، گفت: جشنواره ترنم آسمانی در هشت بخش برگزار شد، که امیدوارم سال آینده با توجه به رویداد تبریز ۲۰۱۸ با گستره جهان اسلام برگزار شود.

همچنین سیدمحمدحسین بلاغی، دبیر جشنواره ترنم آسمانی با ارایه گزارشی از روند برگزاری این رویداد مهم قرآنی اظهار داشت" فرایند داوری این دوره نیز مانند جشنواره اول، در سه مرحله تعریف شد و بر اساس آن، از میان آثار رسیده از سراسر کشور، آثار برجسته در ۸ رشته مختلف انتخاب و از سوی اساتید مربوطه غربالگری شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم که با دعوت وحضور جمعی از داوران بین‌المللی و کشوری از اصفهان، اهواز، تهران و تبریز انجام یافت، آثار منتخب در مرحله اول، مجددا مورد قضاوت و مداقه هیئت داوری قرار گرفت، در این مرحله تکلیف برگزیدگان ۵ بخش در رشته‌های تولیدات استودیوئی آکاپلا، انشاد انفرادی، تولیدات استودیوئی زبانهای خارجی، تولیدات استودیوئی موسیقایی و بخش وپژه مدافعان حرم مشخص شد.

بلاغی با بیان این‌که آثار در سه رشته همخوانی قرآن کریم، تواشیح و ابتهال، جهت داوری اجرای زنده این رشته ها، به مرحله نهایی راه یافتند، ادامه داد: مرحله نهایی امروز با حضور اساتید برجسته کشور در تبریز برگزار شد که در نهایت برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات