۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۴۲۲۵۹
رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان:

ایران نقش مهمی در حمایت از مستضعفان و مقاومان دارد

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان از نقش ایران در حمایت از مستضعفان و جنبش های مقاومت تقدیر کرد.
شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت: این یک تصمیم ظالمانه ای بود که بر سیاست های فرعونی ترامپ و دولت آمریکا دلالت دارد. این سیاست هیچگاه اعراب و مسلمانان و حتی آزادگان جهان که در برابر این اقدام خواهند ایستاد را نمی بیند.

وی افزود: نمی توانیم به شورای امنیت و اتحادیه عرب و سازمان های حقوقی که به آمریکا وابسته هستند، امیدوار باشیم بلکه امید ما به وجدان ملت های عربی و اسلامی و انتفاضه گسترده علیه این تصمیم است.

این روحانی اهل تسنن بر لزوم محافظت از وحدت اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: فتنه های مذهبی و طایفه ای سبب تضعیف و از هم گسیختگی امت شده و آن را به لقمه آماده ای برای دولت های استکبار جهانی مبدل می سازد.

وی تصریح کرد: از همه رهبران و اندیشمندان جهان اسلام می خواهیم به گفتمان اسلامی وحدت آفرین و معتدل در پرتو شرایط سخت کنونی منطقه پایبند بمانند چرا که ذهنیت متفاوتی از مسلمانان و اسلام به دلیل اختلاف و همچنین وجود اندیشه تکفیری جنایتکار و فاسد و قاتل در ذهن جهانیان نقش بسته است.

رییس جمعیت قولنا و العمل با اشاره به اینکه مبارزه با این اندیشه تکفیری با وحدت و همکاری امکان پذیر است، ادامه داد: آیا این در مصلحت اعراب و مسلمانان است که با یکدیگر جنگیده و در چارچوب مصالح استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی به نزاع بپردازند؟

وی خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران نقش بزرگی در حمایت از مستضعفان جهان و جنبش های مقاومت خصوصا در فلسطین و لبنان ایفا می کند./980/ب901/د

ارسال نظرات