۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۴۳۶۷۰

تجلیل از پژوهشگران برگزیده جشنواره علامه حلی در تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از ۱۸ برگزیده جشنواره علامه حلی حوزه علمیه خواهران استان تجلیل کرد.
جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده جشنواره علامه حلی در تبریز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آفت‌های عرصه پژوهش در کشور این است که معمولا پژوهش‌های صورت گرفته در آرشیو سازمان و نهادها خاک می خورند.

وی با بیان این‌که اغلب پژوهش‌های حوزوی بدون کاربرد در آرشیو مدارس علمیه و یا دیگر مراکز حوزوی و کتابخانه‌ای بدون استفاده باقی مانده‌اند، گفت: امیدواریم پژوهشگران حوزوی با توجه جدی نسبت به مسائل روز و اصل امانت‌داری، به سمتی حرکت کنند که دردی از مشکلات جامعه را دوا کنند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که باید کارگروه‌هایی برای عملیاتی و کاربردی شدن پژوهش‌های حوزوی تشکیل شود، گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای مورد نظر در وحدت حوزه و دانشگاه را می‌توان عرصه پژوهش‌های مشترک در حوزه علوم انسانی قرار داد.

وی با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه باید در عرصه مطالعات مشترک و تدوین پژوهش‌های روز به صورت جدی پیگیری شود، افزود: پژوهش‌های دانشگاهی نیز حال و روز خوشی نسبت به پژوهش‌های حوزوی ندارند، معضل مدرک‌گرایی در دانشگاه نیز عاملی برای نگرش فوق‌برنامه‌ای به مسأله پژوهش شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تعداد طلاب شاغل به تحصیل استان در مقایسه با تعداد دانشجویان مراکز آموزش عالی بسیار ناچیز است، اظهار داشت: متأسفانه با وجود استقبال جوانان و نوجوانان برای ادامه تحصیل در مراکز حوزوی در استان، با کمبود ظرفیت پذیرش روبه‌رو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت های کاری بنده، توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران است، برای احیای حوزه علمیه آذربایجان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود، چراکه نخستین مطالبه رهبری از بنده تقویت و احیای حوزه علمیه آذربایجان است.

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران در استان صورت گرفته و قرار است از اساتید برجسته استان و قم برای برپایی کلاس در سطوح عالی دعوت به عمل آید، گفت: انتظار داریم خیرین نیز در راستای توسعه مدارس علمیه کمک‌حال متولیان امر باشند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات