۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۴۳۸۳۳
امام جمعه تبریز:

فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران جذب و به کارگیری شوند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: از اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت جدی مطالبه داریم که فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران را جذب و به کارگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار متولیان حوزوی شهرستان مراغه با تأکید بر احیا و توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران استان، اظهار داشت: برای تحقق این امر مهم نیازمند مشارکت حداکثری خیرین هستیم.
وی با بیان این‌که تعداد مدارس علمیه خواهران استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور بسیار کم است، اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته دو مدرسه علمیه در تبریز و بستان‌آباد افتتاح شده است، هم اکنون 16 مدرسه علمیه خواهران در استان آذربایجان شرقی فعالیت دارد که سعی داریم تا پایان سال یک مدرسه علمیه دیگر را نیز راه‌اندازی کنیم.
امام جمعه تبریز افزود: حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در مقایسه با برخی استان های دیگر عقب مانده است و باید تعداد این مدارس علمیه افزایش یابد، ائمه جمعه شهرستان‌ها نیز در راه‌اندازی مدارس علمیه جدید برای خواهران نقش بسزایی بر عهده دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: برای پاسخگویی به شبهات روز و مدیریت محافل و مجالس مذهبی بانوان باید بانوان طلبه نقش‌آفرین شوند، از سوی دیگر از اداره کل آموزش و پرورش استان نیز به صورت جدی مطالبه داریم که فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران را جذب و به کارگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: اعتقاد داریم هر چه برای جذب و به کارگیری بانوان طلبه تلاش شود، باز هم جای کار وجود دارد، از این رو باید مدارس علمیه خواهران توسعه یابد تا بتوانیم پاسخگوی استقبالی که از سوی خواهران برای تحصیل در علوم حوزوی وجود دارد باشیم.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: شهید آیت الله مفتح، شهید مطهری، شهید بهشتی همه منادی وحدت در دانشگاه بودند و نقش بسزایی در تعامل و هم‌اندیشی این دو نهاد علمی داشته اند.
وی با بیان این‌که عزت، اقتدار و استقلال کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در اهداف و اندیشه تعالی نظام است، هم حوزه و هم دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم این نهضت مردمی نقش اساسی ایفا کرده‌اند و تداوم این نقش مؤثر باید در سایه اهداف مشترک تبیین شود./935/
پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات