۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۴۴۷۹۶

اولویت تربیت فرزندان بر امر تحصیل مادران

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تربیت فرزند بر امر تحصیل مادران اولویت دارد، گفت: باب علم آموزی از روزی که انسان متولد شده تا روزی که از دنیا می رود باز است.
تربیت فرزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اختصاص دادن وقت یکی از مهم ترین نکات تربیت فرزند است و زوجی که می خواهند فرزند دار شوند به خصوص مادر باید به این نکته توجه داشته باشد که تربیت فرزند نیازمند اختصاص وقت است، گفت: اگر زن و مردی می خواهند فرزند دار شوند و در حین فرزند دار شدن مشغول به تحصیل هستند باید تحصیل آنها به ویژه مادر به نحوی باشد که مانع نگه داری فرزند نشود.

وی افزود: مادر و پدری که بیشتر وقت خود را مشغول به تحصیل بوده و فرصت کمی برای نگه داری فرزند دارند باید توجه داشته باشند که سپردن کودک برای تربیت به دیگران و مهدهای مختلف با امر تربیت فرزند مغایرت دارد و تربیت فرزند مستقیما باید با نظارت والدین و مادر انجام شود.

استاد حوزه علمیه قم آغوش مادر را تا سن چهار سالگی بهترین مکان برای تربیت و پرورش فرزندان عنوان کرد، گفت: هفت سال اول زندگی دوران طلایی تربیت کودک بوده و بهتر است در هفت سال اول زندگی مادران آگاه به فن تربیت، عهده دار تربیت فرزندان خود بوده و امر تربیت فرزند را به دیگران و مهدها واگذار نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با اشاره به اینکه باب علم آموزی از روزی که انسان متولد شده تا روزی که از دنیا می رود باز بوده و باب ادامه تحصیل هیچگاه برای مادران بسته نمی شود، گفت: این در حالی است که اگر امر تربیت کودک مدتی به حال خود رها شود نمی توان خسارت ناشی از این تعلیق را به آسانی جبران کرد.

وی افزود: بنابراین پدر و مادری که مشغول امر تحصیل هستند اگر می خواهند ضمن تحصیل، فرزند دار شوند باید بدانند که ساعات اشتغال آنها به امر تحصیل نباید بیشتر از دو روز در هفته و بیشتر از مدت زمان دو تا سه ساعت باشد تا به این ترتیب پدر و مادر بتوانند جای خالی یکدیگر را برای کودک پر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با تأکید بر اینکه تربیت از حقوق مسلم فرزندان است، یادآور شد: بانویی که می خواهد فرزندار شود باید در هفت سال اول زندگی تمام وقت  خود را به امر تربیت فرزندش اختصاص دهد و هیچ کاری حتی تحصیل را بر امر تربیت فرزندانش مقدم نکند؛زیرا فرصت تحصیل یک فرصت همیشگی است اما امر تربیت یک انسان به عنوان یک عنصر تمدن ساز محدود به یک مدت زمان خاص است و در هر مقطع سنی نمی توان برای امر تربیت صحیح کودک اقدام کرد زیرا زیربنای تربیت باید در هفت سال اول زندگی شکل گرفته و مستحکم شود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات