۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۴۸۶۶۹
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

گناه اجتماعی پر خطرترین رفتار ملت‌های موحد

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه انفاق کردن، کنترل کردن خشم، گذشتن از اشتباه‌های مردم و نیکی کردن را از اعمال صالح و معیار شرع مقدس اسلام توصیف کرد.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی امشب در آیین سخنرانی پس از نماز مغرب و عشاء آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد با تأکید بر اینکه قبیله، نژاد و قومیت هیچ تأثیری در اسلوب رفتار و اعمال نیک افراد ندارد، اظهار داشت: تکرار گناه باعث خواهد شد که انسان زندگی خود را توأم با آلودگی دنبال کند این در حالی است که تکرار خوبی‌ها می‌تواند زندگی انسان را با نیکی همراه سازد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) گناه اجتماعی را پر خطرترین رفتار ملت های موحد توصیف کرد و گفت: یهودیان با انکار رسالت پیامبر اسلام(ص) گناهی اجتماعی را انجام دادند و قرآن کریم همواره این رفتار را مذمت می کند؛ بر این اساس تاریخ گواه داده است که این افراد(از ملت های یهود) بودند که برای رسیدن به مادیات دنیا قلم‌ها را دست گرفته و به فرستادگان الهی دروغ نسبت دادند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه انفاق کردن، کنترل کردن خشم، گذشتن از اشتباه‌های مردم و نیکی کردن را از اعمال صالح و معیار شرع مقدس اسلام توصیف کرد و گفت: عمر و سلامتی سرمایه‌های انسان است؛ این در حالی است که فردی می‌تواند به بهشت برین دست یابد که از هویت حقیقی این سرمایه‌ها به درستی استفاده کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی بابیان اینکه روایات قرآن کریم ملاک و صراط بهشتی‌ها و جهنمی‌ها را توصیف کرده است، ابراز داشت: افراد گناهکار با عملکردهای اشتباه خود دنیای مادی را به دنیای معنوی می‌فروشند؛ چراکه نسبت به حقیقت عمل خود و ارزش دنیای آخرت بی‌توجه هستند.

وی ادامه داد: افرادی که خداوند متعال را باور دارند و با نیت نزدیکی به خداوند عمل صالح را انجام می‌دهند اهل بهشت خواهند بود.

عضو هیئت‌علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با تأکید بر اینکه افرادی که برای امام حسین(ع) مجالس عزا بر پا داشته و از شعائر محرم صیانت می کنند هرگز به سوی گناه نمی‌روند، گفت: اگر فردی با سالار شهیدان کربلا ارتباط معنوی خود را حفظ کند سمت گناه نمی‌رود، گریه برای امام حسین(ع) انسان را از گناه بازمی‌دارد.

وی افزود: انجام دستورات دینی برای همگان واجب است، اما در طول تاریخ افرادی بسیاری بودند که با عنایت ائمه اطهار(ع) مسیر زندگی خود را تغییر دادند و بهشتی شدند./837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات