۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۴۸۸۰۴
آیت الله مظاهری مطرح کرد؛

ویژگی های بارز شخصیت مرحوم حجت الاسلام مهدی مظاهری

رییس حوزه علمیه اصفهان با تسلیت به مناسبت رحلت حجت الاسلام مهدی مظاهری به تبیین شخصیت وی پرداخت و به برخی از فعالیت های فرهنگی او اشاره کرد.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: با پیاده شدن قوانین قرآن در جهان، فقر و بدبختی از بین خواهد رفت.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مظاهری افزود: این مرد عظیم الشأن با خواندن دعا در شب های جمعه همراه خودش دل های مردم به محضر خداوند می برد؛ حال بسیار خوبی در دعا خوانی داشت که فقط مخصوص خودش بود و خداوند او را در شب جمعه نزد خود بُرد.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: مرحوم مظاهری به توفیق خداوند فعالیت های زیادی در زمینه قرآن داشت و مؤسسات قرآنی زیادی که عام المنفعه بود را تأسیس کرد و بنده می دانم که به فقرا و مستمندان رسیدگی می کرد؛ بنده از جانب خودم و شما ثواب جلسه امروز که بالاترین هدیه است را به روح ایشان که نزد اهل بیت(ع) در برزخ است هدیه می کنم.

پیروزی نهایی از آنِ شیعیان است

رییس حوزه علمیه اصفهان در ادامه با بیان این که حدود 130 آیه در قرآن در رابطه با حضرت ولی عصر(عج) است،  اظهار کرد: تشیع افتخار این را دارد که آیات قرآن به طور پیوسته به وجود امام غائبش اشاره دارد؛ آیه وعد آیه ای است که منحصراً می توان آن را به امام زمان(عج) ربط داد؛ این آیه معروف در سوره قصص که می فرماید«وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ وَنُمَکِّنَ لَهُمْ فِی الأرْضِ وَنُرِیَ فِرْعَوْنَ وَهَامَانَ وَجُنُودَهُمَا مِنْهُمْ مَا کَانُوا یَحْذَرُونَ» منحصراً در رابطه با پیروزی شیعه بعد از ظهور امام عصر(عج) دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: حکومت حضرت ولی عصر(عج) با همراهی بعضی از شیعیان حکومت فرعون های زمان را نابود می کند و این وعده الهی است که پیروزی نهایی از آنِ شیعه است.

وی گفت: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، فرزندم مهدی در یک شبانه روز بر زمین مسلط می شود و ما از این روایت متوجه می شویم برپا شدن حکومت حضرت ولی عصر(عج) بدون خون و خونریزی انجام می شود؛ اطرافیان امام زمان(عج) در یک چشم بر هم زدن سلطنت های طاغوت را فتح می کنند و این مسأله از داستان وزیر حضرت سلیمان(ع) که در یک چشم بر هم زدن حکومت بلقیس را نابود کرد کاملاً مشهود است.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان تبیین کرد: با پیاده شدن قرآن در جهان در دروان ظهور امام زمان(عج) زندگی مردم بدون فقر و سختی پیش می رود و بعد از شهادت امام زمان(عج) هر کدام از اهل بیت(ع) رجعت می کنند و بر زمین حکومت می کنند./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات