۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۴۹۰۰۵
در مقطع کارشناسی ارشد؛

دانشکده صدا و سیما از بین طلاب دانشجو می پذیرد

رییس دانشکده صدا و سیمای قم از پذیرش طلاب دارای مدرک سطح دو برای دوره کارشناسی ارشد این دانشکده در سه رشته «علوم ارتباطات اجتماعی»، «تولید سیما» و «ادبیات نمایشی» خبرداد.
دانشکده دین و رسانه صدا و سیما

علیرضا پویا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌ از ثبت نام و پذیرش دانشجوی طلبه در دانشکده صدا وسیمای قم خبرداد و گفت: دانشکده صدا و سیما قم با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال تحصیلی 1398-1397 از طریق آزمون اختصاصی در سه رشته «تولید سیما، علوم ارتباطات اجتماعی و ادبیات نمایشی» از بین براداران طلبه  حوزه های علمیه سراسر کشور دانشجو می پذیرد.

رییس دانشکده صدا و سیمای استان قم با اشاره شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این آزمون عنوان کرد: از شرایط عمومی می توان به تابعیت جمهوری اسلامی ایران حداکثر سن 30 سال تمام (متولدین31/6/1367 به بعد) و داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی و نداشتن غیبت از نظر نظام وظیفه اشاره کرد.

وی ادامه داد: شرایط اختصاصی شرکت طلاب در این دوره نیز داشتن مدرک تحصیلی سطح دو حوزه علمیه (اتمام کتبی و شفاهی پایه 9)، سلامت کامل جسمی به تائید مرکز بهداشت سازمان صدا و سیما، اخذ تأئیدیه گزینش سازمان صدا و سیما و موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی است.

پویا با تأکید بر این که پذیرفته شدگان نهایی نباید در استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی هیچ ارگان، نهاد یا اداره دیگری باشند و از قبل نیز تعهد خدمت نداشته باشند، اظهار داشت: ما در این دوره در سه رشته جذب طلبه داریم که ظرفیت پذیرش در رشته «علوم ارتباطات اجتماعی» 10 نفر، در رشته «تولید سیما» 9 نفر و در رشته «ادبیات نمایشی» 10 نفر خواهد بود.

وی با اشاره به سهمیه رزمندگان و ایثارگران نیز خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به رزمندگان و ایثارگران 25 درصد  از ظرفیت به داوطلبان واجد شرایط به شرط کسب حد نصاب نمره لازم اختصاص پیدا می کند، همچنین شرایط افراد ایثارگر و مشمولین مطابق با دفترچه آزمون کارشناسی ارشد سال 1397 است.

رییس دانشکده صدا و سیمای استان قم ادامه داد: دارندگان مدرک معادل در صورتی که شرایط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال 1396 را دارند، می توانند در آزمون شرکت کنند.

وی با بیان این که به پذیرفته شدگان نهایی کمک هزینه تحصیلی تعلق خواهد گرفت، ابراز داشت: متقاضیان در حال تحصیل حوزوی که در پایه نهم تحصیل می کنند و قطعاً تا تاریخ 31/06/1397 موفق به اخذ مدرک سطح دو حوزوی می شوند، می توانند گواهی اشتغال به تحصیل پایه نهم را به همراه برگه ارزیابی ریز نمرات به جای مدرک سطح دو بارگزاری کنند.

پویا عنوان کرد: علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به سایت دانشکده صدا و سیما به آدرس http://golestan.iribu.ir مراجعه کنند؛ زمان ثبت نام: از تاریخ 01/11/1396 تا پایان وقت اداری تاریخ 15/11/1396 خواهد بود و  زمان دریافت کارت ورود به جلسه نیز دوم تا دوازدهم اردیبهشت ماه سال آینده است.

وی با بیان این که آزمون این دوره روز پنج شنبه 13 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، یادآور شد: آزمون  ساعت 9 صبح در دانشکده صدا و سیمای قم واقع در بلوار امین برگزار می شود و اخبار تکمیلی مربوط به آزمون اختصاصی از طریق سایت رسمی دانشکده صداوسیما قم به نشانی www.qomirib.ac.ir در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

منابع پیشنهادی اعلام شده از سوی دانشکده صدا و سیما قم و ضرایب این آزمون در ذیل تقدیم می شود./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات