۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۵۱۵۸۴

علمای لبنان انحلال دولت فلسطین را خواستار شدند

تجمع علمای مسلمان لبنان در واکنش به استمرار هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی، انحلال دولت فلسطین را خواستار شد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی حمله وحشیانه نیروهای صهیونیستی به جنین و شهادت و مجروح شدن ده ها تن از فلسطینیان را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: حمله تروریستی دشمن صهیونیستی به جنین و شهادت و مجروح شدن جمعی دیگر از فلسطینیان به بهانه مشارکت در عملیات قهرمانانه در یکی از شهرک های صهیونیستی و به هلاکت رسیدن خاخام یهودی را به شدت محکوم کرده و این اقدام را یکی از نتایج هماهنگی امنیتی میان رژیم صهیونیستی و دولت فلسطین می دانیم.

تجمع علمای مسلمان افزود: استمرار هماهنگی امنیتی به معنای خیانت به فلسطین و ملت آن است. دولت فلسطین باید این هماهنگی امنیتی را لغو کرده و کسانی که مکان مجاهد شهید را به صهیونیست ها داده و اطلاعاتی درباره آن عملیات در اختیار دشمن قرار دادند را مورد پیگرد قرار دهند.

این تجمع تصریح کرد: دولت فلسطین و همچنین اشغالگران صهیونیستی بدانند که عملیات نظامی در ضفه غربی و سایر مناطق فلسطین رو به افزایش است و قشرهای مختلف ملت فلسطین به پروژه مقاومت به عنوان تنها راه بازپس گیری حقوق خود می پیوندند.

علمای شیعه و سنی لبنان ادامه دادند: اگر مقامات فلسطین توانایی اتخاذ تصمیم های سرنوشت ساز نظیر لغو توافقنامه اسلو یا عدم اعتراف به رژیم صهیونیستی و لغو هماهنگی امنیتی و بازگشت به نبرد مسلحانه را ندارند، بهتر است دولت را منحل کرده و این فرصت را به ملت بدهند تا با اشغالگران برخورد کنند.

آنان اظهار داشتند: عملیات قهرمانانه ای که شهید قهرمان احمد جرار انجام داد و جمعی از سربازان صهیونیستی را مورد هدف قرار داد، بر حضور ملت فلسطین در صحنه و عدم کوتاه آمدن از مقاومت دلالت دارد.

در ادامه این پیام تأکید شده است: صحنه های نبرد قهرمانانه در جنین که در رسانه های دشمن پخش شد نشان دهنده عزم و قدرت و ملت در مقابله با دشمن است به شرطی که نظارت اطلاعاتی دولت فلسطین که اطلاعات را در اختیار دشمن قرار داده و به شهادت یا اسارت نیروهای مقاومت منجر می شود، برطرف شود.

تجمع علمای مسلمان خاطرنشان ساخت که سیاست تخریب منازل که روز گذشته از سوی نیروهای صهیونیستی در جنین انجام گرفت یک سیاست شکست خورده به شمار آمده و بر عزم و اراده ملت فلسطین برای جهاد تا آزادی کامل خاک فلسطین می افزاید.

گفتنی است نظاميان صهيونيست با يورش به شهر جنين در شمال کرانه باختري رود اردن، یک فلسطینی را به شهادت رسانده و سه جوان ديگر را بازداشت کردند.

در این که به تلافي کشته شدن خاخام یهودی به عنوان يکي از موسسان طرح هاي شهرک سازي صهيونيستي صورت گرفت سه خانه فلسطينيان هم ويران شد./980/ب902/د

ارسال نظرات