۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۵۲۰۸۲
نوبخت:

سیستم دفاعی کشور به هیچ وجه قابل مذاکره و مداخله نیست

سخنگوی دولت در خصوص اظهارات مقامات فرانسوی مبنی بر مذاکره بر سر سیستم موشکی ایران گفت: در مورد سیستم دفاعی، هیچ کشوری حق دخالت را ندارد و ما هم اجازه مداخله را نمی‌دهیم، تقویت قدرت دفاعی حق ملت ایران است و ما بر سر این حق با کسی مذاکره نخواهیم کرد.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز(سه‌شنبه 3بهمن‌ماه) در نشست هفتگی خود که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به بودجه 97 اظهار داشت: خوشبختانه بودجه 97 با سایر بودجه‌ها متفاوت است و نوآوری‌هایی در این دوره در بودجه انجام شده است، اولین گام ما در بودجه سال جدید ایجاد تحول در ساختار تدوین بودجه بود، در گذشته بودجه به شکل سنواتی افزایش پیدا می‌کرد به این شکل که هر دستگاهی 5 تا 10 درصد افزایش بودجه داشت و این در شرایطی بود که نمی‌دانستیم آیا دستگاه موردنظر در اهداف خود به نتایج درستی رسیده است یا خیر.

وی ادامه داد: در بودجه 97 سعی کردیم عملکرد هر دستگاه را در واریز بودجه در نظر بگیریم، این روش در برنامه ششم توسعه طرح‌ریزی شده است، در واقع براساس بند «پ» ماده 7 قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید 20 درصد از بودجه دستگاه‌ها را براساس عملکرد آنها واریز کند، براین اساس باید تعداد مشخصی از اهداف در یک دستگاه برای سال کاری مشخص شود تا براساس آن بودجه به دستگاه مورد نظر تعلق بگیرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما برپایه روش انتخابی بودجه 340 دستگاه را به صورت عملیاتی پرداخت خواهیم کرد، برای این طرح مجلس هم در جریان امور قرار گرفته است، ما در یک کتاب خلاصه ردیف بودجه هر 340 دستگاه را به صورت مجزا مشخص کردیم که این کتاب در اختیار نمایندگان مجلس قرار گفته است، هر نماینده با مطالعه این کتاب به روش متفاوت محاسباتی ما پی خواهد برد.

نوبخت یادآور شد: ما در این دوره تصمیم گرفتیم بخشی از بودجه‌ها را شفاف‌سازی کنیم تا مردم از بودجه دستگاه‌ها اطلاع پیدا کنند، خوشبختانه این امر اتفاق افتاده و جامعه کاملا شفاف به این بودجه دسترسی دارند، البته ممکن است طرح جدید در ابتدای کار کاستی‌های داشته باشد که این یک امر طبیعی است اما دولت نباید به خاطر شفاف‌سازی بودجه سرزنش شود.

وی افزود: در بودجه جدید شاهد سرازیری بودجه از پایتخت به سایر استان‌ها هستیم، ما برای سال آینده 868 طرح عمرانی داریم که استان‌ها و مسؤولان باید در این طرح‌ها مسؤولیت را برعهده بگیرند، به همین منظور تمرکززدایی بودجه به مراکز استان‌ها رفته است که این خود یک ویژگی دیگر در بودجه 97 است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها از دو ردیف بودجه پول ردیافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در واقع ما یک ردیف بودجه اصلی و یک ردیف بودجه فرعی داریم که برخی دستگاه‌ها یکبار به طور مستقیم و بار دیگر به طور غیر مستقیم پول دریافت می‌کنند، به همین خاطر در ردیف بودجه 97 سعی کردیم طرحی را ارائه کنیم که هر دستگاه تنها یک بودجه دریافت کند.

نوبخت با اشاره به موصوع فقر مطلق نیز بیان کرد: در دوره انتخابات یکی از وعده‌های رییس جمهور به صفر رساندن فقر مطلق بود، ما امروز در کشور فقر مطلق و فقر نسبی داریم، ارزیابی فقر نسبی کار دشواری است اما فقر مطلق را برپایه خط مستمری می‌توان محاسبه کرد، ما قصد داریم با شفافیت فقر مطلق را به صفر برسانیم.

وی در خصوص وضعیت اشتغال جوانان تصریح کرد: اشتغال یک موضوع و دغدغه برای همه جوانان و خانواده‌ها است، ما در ابتدا 750هزار فرصت شغلی را ایجاد می‌کردیم اما تعداد کسانی که وارد بازار کسب و کار می‌شدند بیش از این تعداد بود، در برخی دولت‌ها بعد از چهار سال 100هزار شغل ایجاد می‌شد اما ما در نیمه سال96 توانستیم 759هزار شغل را ایجاد کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در نیمه ابتدایی امسال میزان تقاضا برای کار 650هزار شغل بود که ما با ایجاد ظرفیت شغلی توانستیم 181 هزار بیکار در دوره‌های قبلی را در امسال وارد چرخه کار کنیم، برای سال 97 هم باتوجه به پیش‌بینی‌ها ما در حدود 838 هزار جوان وارد بازار کار می‌شوند که از این آمار 70درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

نوبخت افزود: ما باید کاری در خور شأن علمی دانشجویان ایجاد کنیم، به همین خاطر در سال 97 اقدامات به مراتب بهتری را خواهیم داشت و گام‌های بلندتری را هم برداشته‌ایم، طبق برنامه ما سال آینده یک میلیون و سی سه هزار فرصت شغلی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: البته ما برای رسیدن به این هدف می‌توانستیم روش گذشته یعنی همان توزیع پول را استفاده کنیم که فایده‌ای نداشت، به جای اینکه همچون سنوات گذشته عمل کنیم به سراغ سرمایه‌گذاری بر 12 طرح رفتیم که نیازمند سرمایه‌گذاری 73 هزار و 400 میلیارد تومان بود، در این برنامه‌ها یک برنامه به ایجاد فرصت شغلی اختصاص دارد که طی آن 240 هزار نفر فرصت شغلی پیدا می‌کنند که می‌تواند بخشی از مطالبات جامعه را حل کند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما برای سال آینده بازسازی بافت‌های فرسوده است، برای این کار هم محله به محله و خانه به خانه پیشروی می‌کنیم، در واقع در این طرح به میزان 50درصد قیمت یک خانه وام 9درصد می‌دهیم که تا به امروز 100واحد برای این کار در نظر گرفته شده است، با این طرح ما به دنبال ایمن‌سازی شهرها و روستاها در برابر زلزله و همچنین ایجاد اشتغال هستیم.

نوبخت در مورد وضعیت آلودگی هوا کلان شهرها نیز گفت: مردم امروز از ما هوای پاک مطالبه می‌کنند، برای این کار هم 1026 دستگاه تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس در نظر گرفته شده است، با این طرح هم به تمیزی هوا کمک می‌کنیم و هم شغل ایجاد می‌شود، در این میان 700هزار دستگاه مربوط به موتور برقی، 5000کامیونت و 15هزار تاکسی است.

وی با اشاره به بخش کشاورزی و برنامه‌های دولت برای این بخش ابراز داشت: در این بخش سه برنامه مدنظر دولت است، ابتدا پرورش ماهی در قفس و یا کشت گلخانه‌ای باتوجه به محدودیت آب جزء برنامه‌های ماست، در وهله بعدی به دنبال ارائه تسهیلات به واحدهای صنفی نیمه تمام و یا واحدهایی که با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند هستیم، در بخش پایانی هم به سوی مهارت‌آموزی درباره مشاغل روستایی و عشایری خواهیم بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما طرح‌های نیمه‌تمام زیادی را داریم، امروز 71هزار پروژه نیمه تمام است که از این میان 68هزار پروژه مربوط به استان‌ها و تنها 6 هزار پروژه ملی است، ما برای تکمیلی کردن این پروژه‌ها نیازمند 500هزار میلیارد تومان پول هستیم، متاسفانه این میزان پول در بودجه وجود ندارد، باتوجه به مکانیزم‌های جهانی ما سعی داریم بخشی از این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم که برای این کار 15هزار میلیارد در ردیف بودجه در نظر گرفته شده است، در واقع باید 126هزار میلیارد تومان منابع برای پایان این طرح‌ها از سوی بخش غیردولتی تامین شود.

نوبخت ادامه داد: در این راستا کمیسیون تلفیق تا به امروز همکاری‌های خوبی با ما داشته است، مجلس حامی این اصلاحات است اما این سبک اصلاحات ممکن است موافقان و مخالفانی را هم داشته باشد، اما ما از همه رسانه‌ها انتظار داریم ما را در انجام برنامه‌های اصلاحات اقتصادی کمک کنند، البته ما به هیچ‌وجه نمی‌خواهیم اعتماد اجتماعی را از دست بدهیم زیرا دولت به خوبی می‌داند که چه سرمایه اجتماعی دارد و نمی‌خواهد که پاسخ این سرمایه و احسان مردم را با زحمت به آنها بدهد.

وی افزود: دولت نیازمند همکاری مجلس در همه جهات است زیرا با همکاری می‌توان خدمات بهتری را به مردم ارائه کرد، مردم به ما اعتماد دارند و ما نباید جواب اعتماد آنها را با کارهای نسنجیده و نادرست بدهیم، امیدواریم با همکاری دولت و مجلس یک قانون بودجه خوب را در سال 97 طرح‌ریزی کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت به دنبال مهار تورم است اظهار کرد: یکی از اهداف ما رساندن تورم به زیر 10درصد است، البته در 10درصد هم گرانی‌های وجود خواهد داشت که تلاش ما براین است که این گرانی‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند.

نوبخت در خصوص گرانی بنزین براساس بودجه ۹۷، گفت: با کمی مشاهده می‌توان دید که مبلغ بنزین در دولت‌های گذشته تا چهار برابر افزایش داشته است، با این وجود باتوجه به قانون هدفمندی بایید قیمت بنزین اصلاح شود، البته فراموش نکنید که منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها تنها صرف پرداخت یارانه نقدی می‌شود که ما تصمیم داشتیم با افزایش قیمت بنزین به سوی اشتغال برویم و نه اینکه یارانه را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: اگر ما در الگوی مصرف جدید پول بنزین را درست خرج کنیم این پول سوخت تبدیل به ساخت خانه‌های نو و خودرو می‌شود، بنابراین باید گاهی بین آزادی عمل و انتخاب یکی را در نظر گرفت، در واقع ما باید در برخی موارد شرایطی را ایجاد کنیم که براساس آن با زحمت کمتر و نفع بیشتری را ببریم، ما هم در این برهه هدفمان پایین آمدن تورم است.

سخنگوی دولت در رابطه با حذف سی میلیون یارانه بگیر و کمک به اشتغال تاکید کرد: برنامه‌ دولت برای اشتغال مربوط به یک سال نمی‌شود بلکه برنامه اشتغال ما بلندمدت است، اما عددی که برای ایجاد اشتغال ذکر شد تنها مربوط به سال97 است، ما براساس تبصره 14 قانون بودجه96 حق نداریم یارانه 24میلیون را قطع کنیم و تا زمانی که دولت ایمان نداشته باشد که کسی نیاز به یارانه دارد یا خیر یارانه آن را قطع نخواهد کرد، با این وجود در سال97 برای یارانه‌ها با مجلس تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد که در آن هیچ نیازمندی یارانه‌ای قطع نخواهد شد.

نوبخت در خصوص بخش‌های درآمدی دولت در سال 97 نیز یادآور شد: ما در بودجه 97 پیش‌بینی کردیم که 194هزار میلیارد تومان از منابع مالی از طریق درآمدهای مالیاتی کسر شود، از سوی دیگر منبع دیگر 106میلیارد تومان از محل واگذاری دارای سرمایه‌ای است که از این میزان 101هزار میلیارد تومان از طریق فروش نفت تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: از بین منابع مالی 106هزار میلیارد تومانی برای بودجه 97 چهار هزار میلیارد آن از محل فروش پروژهای ناتمام تامین می‌شود، همچنین 1500 تا 2000 هزار میلیارد آن از محل فروش ساختمان‌ها، ابنیه و اموال منقول و غیرمنقول مازاد دولت خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه منابع درآمدی دولت از فروش نفت است گفت: بیشتر درآمدی که از این بخش تامین می‌شود صرف پرداخت حقوق خواهد شد و به همین خاطر ما برای اینکه درآمد بیشتری را کسب کنیم باید چیزهایی را بفروشیم که اولین این فروش نفت سپس ساختمان و طرح‌های عمرانی است، همچنین دولت فروش سهام کارخانجات، اوراق و اسناد مالی و خزانه را هم دارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بنابراین درآمد دولت در سال97 به سه بخش تقسیم می‌شود، 194 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از مالیات، 106هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی‌های سرمایه‌ای و 47 هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی‌های مالی خواهد بود، اشتغال هم در سه بخش کالا و خدمات، صنعت و کشاورزی پیگیری می‌شود.

نوبخت در خصوص افراد بازداشت شده در اغتشاشات اخیر یادآور شد: براساس منشور حقوق شهروندی اعتراض و انتقاد برای همه شهروندان به عنوان یک حق پذیرفته شده است، دولت هم سعی دارد بر همین اساس به رخدادهای اخیر نگاه کند، اما کسانی که درچارچوب قانون اعتراض می‌کنند این حق برای آنها در نظر گرفته می‌شود ولی کسی که برخلاف قانون به اموال عمومی لطمه زده است باید در چارچوب قانون با آنها برخورد شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: رییس جمهور در این خصوص به وزرای اطلاعات و کشور به عنوان مسؤولان شورای امنیت کشور دستور دادند که یک گزارش از تعداد و وضعیت بازداشت‌شدگان برای ایشان تهیه کنند، البته رییس جمهور از آنجایی که عضو شورای عالی امنیت ملی هستند بر حقوق تک تک افراد تاکید دارند، زیرا خیلی از افراد در یک فضای هیجانی دست به اقداماتی زدند، رییس جمهور به دنبال برخورد قانونی با متخلفین واقعی است و امیدواریم سایر عزیزان سریعا به آغوش خانواده بازگردند.

وی افزود: علاوه بر برخی هیجانات داخلی که باعث آسیب به یکسری از اموال عمومی و خصوصی مردم شد و همچنین برخی خانواده‌ها دچار آشفتگی شدند این اتفاقات باعث خوشحالی رییس جمهور آمریکا و نتانیاهو که بدون وجه اجتماعی هستند شد، هیچکس به اندازه این افراد از این اتفاقات خوشحال نشدند به همین دلیل باید به مسائل خانواده عمیق‌تر فکر کرد و باید سعی کنیم مشکلات را با یک نگاه پدرانه حل کنیم.

سخنگوی دولت ابراز داشت: ما باید تلاش کنیم دست در دست هم مشکلات را حل کنیم و بدون اینکه بپرسیم چه کسی مقصر است و شروع به اتهام‌افکن باشیم بیشتر به دنبال راه چاره برویم، در واقع باید یک فضای عقلانی را جایگزین فضای احساسی کنیم.

نوبخت در مورد وضعیت اشتغال در بودجه97 گفت: موضوع اشتغال مثل یک توپ نیست که گاهی در زمین دولت و گاهی در مجلس بیفتد، ما به دنبال ایجاد زمینه‌های اشتغال هستیم که بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست، این سرمایه باید از داخل و خارج تامین شود، ما هم تاجایی که امکان داشته باد از سرمایه  خارجی حمایت می‌کنیم و درعین حال به دنبال سرمایه‌گذاری داخلی نیز هستیم.  

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری داخلی از محل منابع موجود در تبصره‌های 17 و 19 ناظر بر مشارکت بخش غیردولتی و مردم در فعالیت سرمایه‌گذاری و همچنین منابع دولت فراهم می‌شود، بنابراین قرار نیست ما از صندوق توسعه ملی پولی را برای خرج‌های جاری و عمرانی برداشت کنیم، ما سعی داریم طرح‌های سرمایه‌گذاری را ایجاد کنیم و در این میان وظیفه صندوق این است که باید پول دهد که به جای پول ارزی می‌تواند ریالی نیز پرداخت کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه برای افزایش حقوق کارمندان برای سال آتی خاطرنشان کرد: مجلس مرجع قانون‌گذاری است و هرآنچه تصویب می‌کند برای دولت لازم الاجراء است، ما هم با هماهنگی مجلس برای ایجاد اشتغال تصمیماتی را اتخاذ کردیم، رقم حقوق کارکنان دولت و کارگران هم اعلام خواهد شد زیرا رقم پیش‌بینی شده باید در بودجه سال 97 به تصویب مجلس برسد.

نوبخت در مورد خرید تضمینی گندم تاکید کرد: برای خرید بخشی از اقلام کشاورزی خرید تضمینی را در نظر گرفته‌ایم، اما در خصوص گندم شرایط فرق می‌کند چون قیمت هر کیلو آن در طول سال‌های گذشته افزایش یافته است، علت تاخیر پرداخت پول کشاورزان در خرید تضمینی گندم این است که پولی بالغ بر 11هزار و 670 میلیارد تومان برای این کار پول لازم است که در این میان این سوال پیش می‌آید که آیا باید قیمت خرید تضمینی گندم افزایش پیدا کند یا خیر؟، امید است وزیر کشاورزی این وضعیت را مشخص کند.

وی در مورد اظهارات مقامات فرانسوی مبنی براینکه در دیدار خود با مسؤولان ایرانی موضوع موشکی ایران را هم مطرح و در خصوص آن مذاکره خواهند کرد تصریح کرد: در مورد ادوات جنگی و به طورکلی سیستم دفاعی ما هیچ کشوری حق دخالت را ندارد و ما هم اجازه مداخله را نمی‌دهیم، تقویت قدرت دفاعی حق ملت ایران است و ما بر سر این حق با کسی مذاکره نخواهیم کرد، مذاکرات ما بیشتر معطوف برجام و سلسله اهداف آن خواهد بود و موضوع بنیه دفاعی به هیچ وجه مطرح نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص بحث یارانه‌ها در بودجه 97 افزود: دولت در بودجه 97 دو موضوع واقعی‌سازی پرداخت یارانه و ایجاد اشتغال را مدنظر قرار داده است، متاسفانه این اتفاقات همزمان با آشوب‌ها تهران شد، همزمانی دو رخداد با هم دلیلی بر رابطه علت و معلولی نیست، اگر اعتراضی هم صورت گرفته دلیل نمی‌شود آن را بلافاصله با هم ارتباط دهند، زمانی کشور بالای 40درصد تورم داشت آیا باید مباحث را در آن زمان با هم یکی می‌کردیم و به نظر بنده این تداخل دست نیست.

نوبخت اضافه کرد: در بودجه سال جاری یارانه 24میلیون قطع شد و شک نکنید در سال آینده هم یارانه برخی قطع خواهد شد، البته تا زمانی که مجلس شفاف نکند که دولت یارانه چه کسانی را قطع کند ما دست به هیچ اقدامی نمی‌زنیم و زمانی که اطمینان حاصل شد چه کسانی بی‌نیاز هستند یارانه را قطع می‌کنیم.

سخنگوی دولت در مورد طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: براساس آنچه در قانون مصوب شده است باید طرح تحول سلامت را اجراء کنیم اما یان اجراء باید ضابطه‌مند باشد، در قانون ششم توسعه پیش‌بینی‌هایی در این خصوص انجام شده است که باید اجرایی شود و حتما هزینه‌های پرت حذف خواهد شد و می‌توانیم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.

وی در خصوص حامل‌های انرژی نیز توضیح داد: باتوجه به مخالفت‌های مجلس و کمیسیون تلفیق در افزایش قیمت حامل‌های انرژی دولت برنامه‌هایی در این راستا دارد و باید منتظر ماند تا یک‌شنبه هفته آینده این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و ببینیم در صحن علنی چه اتفاقی می‌افتد.

سخنگوی دولت در مورد کاهش بودجه فرهنگی در لایحه دولت نیز اظهار کرد: بودجه فرهنگی نسبت به گذشته رشد داشته است، اما چنانچه مجلس بخواهد در خصوص بودجه‌های فرهنگی موثر اعتباراتی را افزایش دهد و در این خصوص منابع مطمئنی هم باشد دولت از آن استقبال می‌کند.

نوبخت در رابطه با اظهارات آقای سیف مبنی بر کاهش ارز و کنترل بازار نیز افزود: در این راستا حتما آقای سیف اقدامات موثری انجام خواهند داد، در حال حاضر هم روش‌های مختلفی برای تنظیم بازار در حال انجام است، اینکه ارز به جهت تقاضای غیرمعقول افزایش یابد هیچ ارتباطی با صادرات و واردات ندارد، در این میان ممکن است افراد بر این تصور باشند که اگر پول خود را در دست خودشان یا بانک نگه دارند بهتر است یا اینکه ارز بخرند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز خارجی در مقابل پول ملی اصلا از اهداف دولت نیست و دولت هم موافق این اتفاق نخواهد بود، در این دولت نه تنها نفعی حاصل نکرده بلکه متضرر هم می‌شود، زیرا بالا بودن قیمت ارز برای یک مدت طولانی باعث ایجاد تورم می‌شود و به همین خاطر به دنبال واقعی کردن قیمت ارز هستیم، البته قیمت‌ها امروز بازار حباب است و افت خواهد کرد و با کمک دولت و اقدامات بانک مرکزی این نوسانات فروکش می‌کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص وضعیت سپرده‌گذاران بانک‌های متخلف نیز عنوان کرد: برخی موسسات با اعلام سودهای بانکی بالا مردم را تحریک کردند تا از این طریق پول جذب کنند و ما هم با همه تلاش خود تا به امروز توانستیم 11هزار و 500 میلیارد تومان از بانک مرکزی به این سپرده‌گذاران بدهیم و از این رو سعی داریم این وضعیت را هم کنترل کنیم، البته از آقای سیف خواسته‌ایم که گزارشات لازم را در این خصوص بدهند تا این شرایط هم بهبود پیدا کند.

نوبخت در خصوص ماده29 قانون که سه قوه را از گرفتن سوده سپره منع می‌کند، یادآور شد: در کمیسیون ممنوعیت اینکه قوه‌ای بتواند از محل سپرده خود سرمایه‌گذاری کند یا سودی دریافت کند منع لحاظ شده است که باید به تایید و تصویب مجلس برسد، البته با توجه به اینکه زمینه قانونی وجود دارد این کار نباید صورت گیرد.

وی در رابطه با عدم فعالیت اقتصادی نیروهای مسلح نیز گفت: نیورهای مسلح حق ورود به کارهای اقتصادی را ندارند اما صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح منابعی را دارد که بخشی از آن به یک واحد تبدیل شده است، رهبری و رییس جمهور هم تاکید کردند که در نیروهای مسلح کار اقتصادی انجام نشود و بیشتر از منابع بورسی استفاده کنند زیرا هر دستگاه باید به وظایف محول خود اقدام کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که دستور فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به دستور رییس جمهور بوده است گفت: در خصوص فیلترین شورای امنیت کشور تصمیم‌گیری کرد، با این وجود سلایق مختلفی در کشور ما حاکم است ولی آنچه که باید به آن احترام بگذاریم موضوع موازین اخلاقی است زیرا در کنار این اتفاقات عده زیادی فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی دارند و از این رو رییس جمهور دستور لغو فیلترینگ را دادند.

سخنگوی دولت در خصوص سیاست‌های دولت برای کاهش فقر مطلق تصریح کرد: سیاست ما این است که یک سطح مستمری را تعیین کنیم، در واقع به خانواده‌های یک نفره که تحت پوشش هستند 193هزار تومان در ماه و خانواده‌های 5نفره مبلغ 700 هزار تومان پرداخت شود، بنابراین کسانی که در سال آینده از دولت یارانه بگیرند یا نگیرند شامل این طرح خواهند بود و سعی ما براین است که طی چهار سال آینده همگان را به خط مستمری برسانیم که براساس آن تا پایان دولت کسی نباشد که زیر خط مستمری مبلغی دریافت کرده باشد./816/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات