۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۵۲۲۲۲
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد:

مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان درگرو ارتقای سواد رسانه‌ای است

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان که با هدف تخریب فرهنگ ناب اسلامی صورت می‌گیرد، ارتقای سواد رسانه‌ای مردم به‌ویژه جوانان از ضروریات است.
حجت الاسلام آزموده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع «راهکارهای ارتقای سواد رسانه‌ای» برگزار شد، با اشاره به اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای مردم به‌ویژه نسل جوان اظهار داشت: باید آحاد مردم جامعه به‌ویژه نسل جوان سواد رسانه‌ای خود را ارتقا دهند.

وی افزود: در مقابل دشمنان که با هجمه فرهنگی سعی در تخریب فرهنگ دارند باید با ارتقای سواد رسانه و واکسینه کردن خود در مقابل این هجمه‌ها، بتوانیم مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: همچنین ارتقای سواد رسانه‌ای نوعی پیشگیری محسوب می‌شود که بهتر از درمان است.

وی با اشاره به راهکارهای ارتقای سواد رسانه‌ای گفت: در خصوص ارتقای سواد رسانه‌ای از سه جنبه نیاز به ارتقا داریم که نخستین گام ارتقای آگاهی نسبت به رژیم مصرف رسانه‌ای و به عبارتی تعیین میزان مصرف غذای رسانه‌ای و تعیین نحوه مصرف غذایی رسانه‌ای است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، استفاده از قالب‌های متنوع و امروزی و جذابیت برای عرضه سواد رسانه‌ای، الزام محصولات و محتواهای رسانه به داشتن پیوست سواد رسانه‌ای و گفتمان سازی و تبیین کارکردهای مثبت رسانه برای عموم را ازجمله راهکارهای ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره به تبیین کارکردهای مثبت رسانه برای عموم اظهار داشت: کارکرد نظارتی دائماً در حال دریافت اخبار و اطلاعات از دیگران و ارزیابی آن‌ها، کارکرد آموزشی و انتقال فرهنگ، آموزش‌های قبل از ارتباط با رسانه، آموزش‌های حین ارتباط با رسانه، آموزش‌های بعد از ارتباط با رسانه، کارکرد اوقات فراغت و سرگرمی، کارکرد راهنمایی و رهبری، کارکرد بحران‌زدایی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و یا اقتصادی، کارکرد اتصال و ایجاد پایگاه‌های اجتماعی ازجمله کارکردهای رسانه است.

وی با اشاره به تبیین کارکردهای منفی رسانه نیز گفت: گسترش خشونت و افراطی‌گری، اشاعه فحشا، بحران سازی، عادی‌سازی هنجارشکنی و گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی، شکستن حریم خصوصی در دهکده آزاد جهانی، گسترش مصرف‌گرایی مخصوصاً رسانه‌ای و اعتیاد رسانه‌ای ازجمله کارکردهای منفی رسانه است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات