۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۹
کد خبر: ۵۵۲۳۱۸
آیت الله مصباح یزدی:

تقویت ایمان انسان را به سوی ارزش های الهی سوق می دهد

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: کسب ایمان و تقویت جهان بینی دینی انسان را به سمت ارزش های اخلاقی الهی و اسلامی سوق می دهد.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به ارزش های اخلاقی و دینی و اختلاف در مفاهیم اخلاقی بین گروه ها گفت: گاهی ملاک خوبی اخلاق را مدح عقلا و دیگران می دانند اما در دین ملاک ارزش اطاعت از خداوند متعال است، انتساب کارها به خداوند نشانه ای از منشأ اختلاف زیرین است، اختلاف به نوع جهان بینی انسان ها باز می گردد.
وی افزود: اگر انسان فکر کند زندگی چیزی است که حس می کند و به دنبال نفع باشد تنها منافع دنیوی را می بیند، هر کار اخلاقی بر اساس جهان بینی مادی تا زمان مرگ است اما اسلام می فرماید کل این دنیا سفر است و بعد از آن انسان به مقصد می رسد و زندگی را آغاز می کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمه قم اظهار داشت: این دو بینش هویت انسان ها از یکدیگر جدا می کند، کسی که معتقد به زندگی اصلی در قیامت است  باید به درست فکر  وعمل کند و بداند چیزهایی که در دنیا به درد آن می خورد شاید در آخرت کارایی نداشته باشد.
وی ادامه داد: عده ای مادی گرا و عده ای دیگر الهی فکر و عمل می کنند، این که اخلاق ویژگی های هایی در اسلام دارد به دلیل جهان بینی آن است، اصل اختلاف و ریشه اختلافات در ارزش ها در جهان بینی انسان ها است، انسان باید بداند که عالم آفریدگار دارد، زندگی انسان منحصر در دنیا نیست و ارزش و نتیجه کارهای خوب هزاران سال عائد انسان می شود.
آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: کارهای دنیوی را می توان تجربه کرد اما گاهی گفته می شود که چگونه باید به آخرت اعتقاد پیدا کرد؛ توحید، نبوت و معاد به عنوان اصول  دین در این زمینه مطرح می شود و خدا شناسی، انسان شناسی و معرفت شناسی در دین بسیار مهم است.
وی عنوان کرد: زندگی نامحدود قیامت ساخته شده زندگی محدود دنیوی است، اگر انسان می خواهد در قیامت سعادتمند باشد باید در این دنیا زحمت بکشد، کسب ایمان و تقویت جهان بینی دینی انسان را به سمت ارزش های اخلاقی الهی و اسلامی سوق می دهد./1323/

ارسال نظرات