۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۵۳۳۱۶

توصیۀ رهبر انقلاب به خواندن خاطرات دانشجوی ممتاز ایرانی در فرانسه

رهبر انقلاب چندی پیش در جریان یکی از دیدارها گفتند: کتاب «خاطرات سفیر» را توصیه کنید که خانم‌هایتان بخوانند.
سفیر

توصیۀ رهبر انقلاب به خواندن خاطرات دانشجوی ممتاز ایرانی در فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا؛ «خاطرات سفیر»، کتابی است که  رهبر انقلاب خانم ها را به به خواندن آن توصیه فرموده اند.

کتاب «خاطرات سفیر»، به روایت  نیلوفر شادمهری، خاطرات بانویی محجبه و‌ شاید کمی متفاوت از هم‌سالان و همکلاسی‌های خود است که برای تکمیل تحصیلاتش در رشتۀ طراحی صنعتی، برای مدتی ایران را به مقصد فرانسه ترک می‌کند. خاطرات دختر مسلمانی که در کشور فرانسه، هرچند برای ادامۀ تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما سفیری شده است برای دفاع از حقیقت اسلام. مواجهۀ او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و  دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل برای «یک سلیم النفس».

خاطرات منتشر شده در این کتاب، ابتدا در وبلاگی به نام «سفیر ایران» توسط نویسنده نوشته شده و سپس به مرور بر آن خاطرات افزوده شده است. وی در این کتاب، حدود سی خاطره را به رشتۀ تحریر درآورده و توضیح داده‌ که این مجموعه در واقع بخش اندکی از تمام خاطراتش است و ابراز امیدواری کرده‌ بتواند فصل‌های بعدی این کتاب را نیز بنویسد.

شادمهری در بخشی از وبلاگ خود نوشته: «چند سال پیش وقتی برای تحصیل وارد فرانسه شدم، فکر می‌کردم فقط یک دانشجوی دکترای طراحی صنعتی هستم. اما دقایق زیادی نگذشت تا بفهمم پیش از اینکه دانشجو باشم در هر مقطع یا هر رشته‌ای، نمایندۀ ایرانم و رفتار و گفتارم بیش از اینکه معرف «من» باشند، معرف یک مسلمان ایرانی است. برای کسی مهم نبود من چه می‌کنم و چه می‌خوانم. چیزی که اطرافیانم می‌خواستند بدانند پاسخ سؤالات و شبهات ذهنشان دربارۀ هر چه به ایران مربوط می‌شد، بود. مسئولیتم خیلی سنگین‌تر از آن بود که فکرش را می‌کردم. و اینچنین بود که سفیر ایران شدم...»

رهبر انقلاب چندی پیش در جریان یکی از دیدارها گفتند: کتاب «خاطرات سفیر» را توصیه کنید که خانم‌هایتان بخوانند./۹۲۵/ د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات