۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۵۵۳۷۳
آیت الله مدرسی:

خون شهدای عراقی مانع از گسترش تروریسم در منطقه شد

یکی از علمای عراق نشست بازسازی این کشور که چندی پیش در کویت برگزار شد را ناکافی توصیف کرد و بیان داشت که خون شهدای عراقی مانع از گسترش تروریسم در منطقه شد.
آیت الله محمد تقی مدرسی از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق امروز طی پیامی با اشاره به نشست بازسازی عراق که در کویت برگزار شد، گفت: برگزاری این نشست موفقیت آمیز بود و نشانی دیگر از پیروزی سیاسی در عراق است.

وی افزود: مبلغی که برای عراق در نشست بازسازی این کشور در کویت اختصاص داده شد رفع نیاز نمی کند و کافی نیست.

این عالم عراقی با اشاره به نقش مردم عراق و نیروهای نظامی در برابر تروریسم خاطرنشان کرد: خون شهدا از ملت عراق و منطقه محافظت کرد و اگر آنان نبودند شاهد گسترش تروریسم در همه منطقه بودیم.

وی بر ضرورت یک حرکت بزرگ و جامع در جهت از بین بردن آثار جنگ و غلبه بر هرج و مرج و شکاف های عمیق در نظام اجتماعی تاکید کرد.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: مردمی که با مشکلات گوناگون در حال زندگی هستند،‌ زندگی شرافتمندانه نخواهد داشت، بنابراین مسؤولان عراقی که خود را برای انجام وظیفه در  مجلس آماده می‎کنند باید به طور جدی درپی پیشرفت و آبادانی این کشور باشند و با برنامه‎های خود بتوانند مردم را برای مشارکت در انتخابات قانع کنند.

وی خواستار مشارکت کشورهای مختلف برای احیا اقتصاد عراق شد و اظهار داشت: ما از کشورهای مختلف به ویژه همپیمانان عراق انتظار داریم که در مسائل اقتصادی به این کشور کمک کنند و عراق را به صحنه درگیری‎های سیاسی تبدیل که هیچ سودی برای این کشور ندارند، تبدیل نکنند.

شیخ صباح خالد الصباح وزیر خارجه کویت اعلام کرد: عراق از متحدانش تعهدات سرمایه گذاری و توسعه به ارزش ۳۰ میلیارد دلار دریافت کرده است. ۳۰ میلیارد دلار مجموع سهم کشورهای شرکت کننده در نشست بازسای عراق است.

نشست بازسازی عراق از روز دوشنبه به مدت 3 روز با حضور نزدیک به ۲۰۰۰ شرکت‌های سرمایه گذار برگزار شد./994/ب901/ف

ارسال نظرات