۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۵۵۴۸۴
آیت الله حکیم:

جوانان عراقی با اعتقادات خود داعش را شکست دادند

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان داشت که جوانان عراقی با تمسک به عقاید صحیح اسلامی توانستند داعش را در این کشور زمین گیر و شکست سنگینی را به آنان تحمیل کنند.
حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از جوانان و دانشجویان شهر ناصریه واقع در جنوب کشور عراق با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار بر ضروت حفظ عقاید دینی تاکید کرد و گفت: جوانان باید به گونه‎ای به عقاید خود توجه کنند که روز به روز تقویت شود زیرا عقاید شیعه برگرفته از قرآن کریم و سیره معصومین (ع) است.

وی افزود: جوانان نباید فریب ظواهر زودگذر دنیایی که همیشه در حال به دام انداختن آنان است، را بخورند.

این مرجع تقلید تاکید کرد که تمسک به عقاید صحیح اسلامی موجب ایستادگی جوانان در برابر جریان تروریستی داعش، دفاع از عراق و مقدسات آن و مشارکت فعال در مناسبت‎های دینی بدون توجه به تهدیدات تروریستی شد.

حضرت آیت الله حکیم با اشاره به سیره حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: ما در ایام شهادت جانگداز حضرت زهرا (س) هستیم؛ سیره ایشان، امیرالمومنین علی (ع)، امام حسن (ع) و سید الشهدا (ع) به گونه‎ای بود که در راه حق و حقیقت ثابت قدم بودند و توجهی به مصالح شخصی در مسیر دستیابی به اهدافشان نمی‎کردند.

وی افزود: دانشجویان نیز باید به سیره اهل بیت (ع) و بزرگان خود تمسک جویند زیرا آنان با سیره، جانفشانی در راه ارزش‎ها و مبانی عقیدتی خود و عدم بازگشت از آن موجب شگفتی جهانیان شدند.

حضرت آیت الله حکیم خواستار دعوت جوانان به سمت دین با زبان نرم و نیکو شد و اظهار داشت: باید مراقب بود که جوانان ما در به دام غربی‎ها گرفتار نشوند.

وی از خداوند متعال قبولی اعمال و زیارت‎های آنان را مسالت کرد و اظهار داشت که به حال این تلاش و اهتمام جوانان به مسائل دینی و عقایدی غبطه می‎خورم./994/ب902/ف

ارسال نظرات