۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۵۵۵۳۹
استاد حوزه علمیه:

علوم حوزوی توان پاسخ به نیازهای مردم را دارد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مردم به چیزهایی نیاز دارند که در علوم حوزوی وجود دارد، گفت: علوم حوزوی توان پاسخ به نیازهای مردمی را دارد.
حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حصاری از مرکز مشاور حوزه علمیه قم امروز در کارگاه مشاوره تحصیلی برای طلاب مدرسه امام صادق(ع) که در همین محل برگزار شد، درباره هدف طلاب از تحصیل در حوزه علمیه، گفت: طلاب و روحانیت ظرفیت‌های بالایی دارند، تبلیغ و تدریس کار عمومی آنها است بر همین اساس طلاب باید تلاش کنند که در حوزه یک تخصص کسب کنند.

وی افزود: طلاب باید هنگام تحصیل عربی را خوب یاد بگیرند که وقتی به اجتهاد رسیدند بتوانند با استفاده از کتاب‌های عربی قدرت استنباط داشته باشند.

این مشاور حوزه علمیه قم عنوان کرد: وقتی شما مجتهد می‌شوید باید قدرت فنی استخراج معارف از آیات و روایات را به دست آورید چراکه ما در قرآن و روایات برای هر چیزی رشته های تخصصی داریم که نیازهای جامعه را برآورده کند.

حجت‌الاسلام حصاری افزود: مردم به چیزهایی نیاز دارند که در علوم حوزی وجود دارد، ما پژوهشگاه‌های بزرگی داریم که در زمینه مدیریت، سیاست داخلی و خارجی، عرفان، فلسفه، اخلاق، کلام، تفسیر، تاریخ کار می‌کنند ما در همه این موارد نیاز به مجتهد داریم.

وی ادامه داد: ما بیشتر در احکام و اعتقادات بیشتر کار کردیم اما در بحث زن، تعلیم و تربیت، کم کار شده است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات