۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۵۸۳۲۷
عالم برجسته اهل سنت لبنان در گفت‌وگو با رسا:

تشیّع انگلیسی و تسنّن آمریکایی نتیجه پروژه «مرجعیت سازی» استکبار جهانی در امت اسلامی است

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تاکید کرد که هدف استکبار جهانی از شخصیت‌سازی در امت اسلامی تخریب چهره اسلام محمدی اصیل است.
شیخ خضر الکبش از روحانیان اهل تسنن لبنان

شیخ خضر الکبش عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات تشیّع انگلیسی و تسنّن آمریکایی در ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی گفت: این گروه‌های ضاله که همواره به دشمنان امت اسلامی خدمت می‌کنند، از آغاز اسلام تا به امروز در شکل‌های مختلفی وجود داشته و در راستای خدمت به دشمنان اسلام، تفرقه افکنی می‌کردند تا آنجا که قرآن کریم در مواضع بسیاری از نفاق و کینه ورزی آنان پرده برداشته است. این گروه‌های ضالّه در مسیر خدشه دار کردن چهره اسلام محمدی اصیل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

شیخ کبش افزود: امروزه چه در میان اهل سنت و چه در میان شیعیان، گروه‌هایی هستند که مجریان سیاست‌های صهیونیستی ـ آمریکایی بوده و حتی در این عرصه از رهبران و اربابان خود نیز پیشی گرفته و برای جلب رضایت دشمنان اسلام اقدامات خارج از دستورات را نیز انجام می‌دهند. وظیفه ما به عنوان روحانیت، علما و مبلّغان امت اسلامی آن است که خطر این جریان‌ها را به مردم گوشزد کنیم و اهداف و طرح‌های خرابکارانه آنان برای تقسیم و تجزیه منطقه را تبیین و حامیان این جریان‌ها را رسوا کنیم.

وی با اشاره به تناقض‌ رفتاری حکومت انگلیس در «اعمال فشار و محدودیت بر موسسه‌های اسلامی و حمایت از جریان‌های افراطی تشیّع انگلیسی» خاطر نشان کرد: مسأله آزادی بیان، آزادی عقیده، آزادی مطبوعات، دموکراسی و چنین مفاهیمی که آمریکا، انگلیس و هم‌پیمانان منطقه‌ای و بین‌المللی استکبار جهانی همواره از آن سخن می‌گویند، شعارهایی توخالی، پوچ و بی‌ارزش است. امروز عدالت و آزادی حقیقی تنها در مکتب اسلام معنا پیدا می‌کند.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان ادامه داد: اگر در تاریخ ادیان و مکاتب فکری تحقیق شود به این نتیجه خواهیم رسید که اسلام حامی آزادی بیان، عقیده و اندیشه است و علاوه بر حقوق انسانی به حقوق شخصی زنان نیز احترام ویژه‌ای گذاشته و آن را به رسمیت می‌شناسد. امروز آمریکا و انگلیس از رسانه‌هایی که در مسیر اسلام ناب محمّدی حرکت کرده و در برابر دشمنان امت اسلامی ایستادگی می‌کنند، به شدت در هراس است.

مطرح سازی شخصیت‌های دینی با هدف ضربه به اسلام
عالم اهل سنت لبنان با تبیین طرح استکبار جهانی در سوء استفاده از نخبگان و شخصیت‌سازی دینی و اجتماعی اظهار داشت: مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در میان امت اسلامی شخصیت‌هایی دینی ـ البته باید گفت عالم‌نما چون در حقیقت این افراد شخصیت‌های دینی نیستند ـ سیاسی و اجتماعی را معرّفی و آنان را به عنوان مرجع امت اسلامی مطرح می‌سازند تا از طریق آنان به تخریب چهره اسلام بپردازند بنابراین بیشترین رسانه‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا گسل‌های مذهبی را فعال ساخته و جنگ مذهبی را در میان امت اسلامی به راه بیندازند.

شیخ الکبش با اشاره به اهداف این شبکه‌ها و رسانه‌های بیگانه تصریح کرد: استکبار جهانی از رسانه‌های فتنه‌ انگیز حمایت‌های مالی و معنوی کرده و تمام امکانات لازم در بالاترین سطح را در اختیار آنان قرار می‌دهد تا با کمک این رسانه‌های افراطی و تندرو مفاهیم دینی را تغییر داده و بتواند در میان امت اسلامی جنگ و آشوب مذهبی برپا کند. در این میان رسانه‌هایی هستند که با وجود امکانات کمتر اما همچنان در مقابل طرح‌های دشمن ایستادگی کرده و مردم را به وحدت و جهاد فی سبیل الله دعوت می‌کند.

وی در پایان با اشاره به وظیفه علما و نخبگان دینی در برابر جریان‌های افراط‌گرا و تندرو خاطر نشان کرد: علما، نخبگان دینی، سیاسی و اجتماعی که در جامعه تاثیرگذار هستند باید دست به دست هم داده و اجازه فعالیت به جریان‌های تندرو و افراطی داخلی و خارجی را ندهند؛ جریان‌هایی که به نام دین به جنگ دین و امت اسلامی می‌روند./981/ب914/ر

گفت‌وگو: محمد رایجی

ارسال نظرات