۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۶۱۱۶۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از سیره نبوی راه مقابله با جاهلیت مدرن است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بشر پس از بعثت نبی مکرم اسلام به نور ایمان هدایت شد، گفت: اما متأسفانه بشر امروز دوباره به همان دوران جاهلیت بازگشته و جاهلیت مدرن را دنبال می کند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جشن بعثت نبی مکرم اسلام در نکا، احیای مکارم اخلاقی را مهم ترین هدف بعثت نبی مکرم اسلام دانست و گفت: تقوا بهترین و سرآمد اخلاق است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که فلسفه بعثت پیامبر گرامی اسلام با ظهور حضرت ولی عصر(عج) تمام و کمال می شود، افزود: ظهور حضرت و برقراری حکومت عدل در جامعه جهانی تحقق کامل فلسفه بعثت خواهد بود.

امام جمعه نکا با تأکید براین که اگر پیامبر گرامی اسلام(ص) به ما نگاه  و نظری کند، غم و مشکل ما برطرف می شود، خاطرنشان کرد: برای جلب نظر نبی مکرم اسلام باید کسب تقوا را در اولویت زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام لائینی همچنین با بیان این که نبی مکرم اسلام برای مبارزه با جاهلیت مبعوث شدند، افزود: پیامبر گرامی اسلام مبعوث شدند تا با آن جاهلیتی که پیش از ایشان بر بشریت حاکم بود، مبارزه کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در دوران جاهلیت از تربیت، علم، دانش و معرفت خبر نبود، تصریح کرد: در آن دوران ظلم، بی فرهنگی، بداخلاقی و خشونت جایگزین تزکیه انسان ها، عدالت و عدالت اجتماعی شد.

امام جمعه نکا با بیان این که پیامبرگرامی اسلام برای مبارزه با این جاهلیت ها مبعوث شد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز هدف بعثت انبیاء الهی را تربیت انسان ها عنوان کردند که به حق نیز این گونه بوده است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که در آن عصر جاهلیت انسان ها تربیت شایسته انسانی را نداشتند، افزود: سطح اخلاق و فرهنگ مردم آن دوران به گونه ای بود که اعراب جاهلیت زنده به گور کردن دختران جوان را برای خود افتخاری بزرگ می دانستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: نبی مکرم اسلام مبعوث شدند تا به مردم آن دوران بفهماند با علم، تعلیم، تزکیه، کتاب و حکمت از ظلم و بد اخلاقی دوری کنند و اخلاق انسانی و اسلامی را پیش روی خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با بعثت خود عدالت اجتماعی و تزکیه انسان را محقق کردند، افزود: نبی مکرم اسلام در برابر نقطه مقابل جاهلیتی که در گذشته بود آمدند انسان ها را تزکیه، ​عدالت اجتماعی برقرار و ​انسان ها را تربیت کنند.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با اشاره به این که بشر پس از بعثت نبی مکرم اسلام به نور ایمان هدایت شد، ادامه داد: اما متأسفانه بشر امروز دوباره به همان دوران جاهلیت بازگشته و جاهلیت مدرن را دنبال می کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام فرمودند من بین دو جاهلیت مبعوث شدم که دومی، بدتر و سخت از جاهلیت نخست خواهد بود، گفت: امروز هم جاهلیت دیگری حاکم است که جاهلیت مدرن نام دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جاهلیت آن روز هم فقر علمی و هم فقر عقلی داشت، تصریح کرد: جاهلیت امروز دچار فقر عملی نیست بلکه در عین پیشرفت ​علم و دانش در جهان، بشر امروز در عقلانیت، ​خرد و خردورزی بسیار ضعیف است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که انسان ها از علم، دانش و ابزارهای مدرن برای جنایت، آدم کشی، فسق، فساد، ترویج ابتذال، شبهات و بی اخلاقی استفاده می کنند، افزود: امروز جامعه اسلامی باید با بهره گیری از سیره نبوی در مسیری که آن پیامبر مهربانی و خوبانی ها تعیین کردند گام برداریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر بخواهیم همانند نبی مکرم اسلام با جاهلیت دوم که خطرناک تر از جاهلیت نخست است مبارزه کنیم باید ابزار مدرن داشته باشیم که از جمله آنها همین رسانه ها و پیامرسان های بومی است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز دنیا از ابزارهای مدرن  در حال ترویج و صدور جاهلیت مدرن در جامعه امروز است، افزود: نمونه این جاهلیت که دشمنان صادر می کنند همین وحشیگری هایی است که امروز در منطقه خاورمیانه از سوی گروه های تروریستی می بینیم./۱۳۱۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات